Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sicken tur...

Kategori: Allmänt

...han hade Elvis..
Jag stod och målade med Falu rödfärg (4-liters hink) och Elvis hoppade upp på mina axlar för att sen ta sig upp på lekstugstaket..
Nu är det så, att vi har bara tjärpapp på och det innebar ju att han inte fick något fäste och han kanade ner (förstås) och jag hann precis få undan hinken med rödfärg, annars hade han blivit en "Falukatt"!
Klantig, det är bara förnamnet!
Har målat lekstuga som sagt var och det tar sin lilla tid eftersom det hela tiden dyker upp en massa småsaker som ska justeras och det har varit så kallt att jag trodde ett tag att jag skulle frysa ar***et av mig!
Jag har kvar att måla "pinnarna" runt altanen på lekstugan, men sen så är den klar!
Lilla prinsessan är väldigt förväntansfull och på onsdag tror jag att jag ska hämta henne från dagis, då kommer vi säkert att premiärfika där.
Nu ska jag laga iordning lite fisk, det ska vara lättuggad mat idag, för maken drog en visdomstand klockan 7  i morse...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Blir man bjuden på en kopp om man tittar in på invigning, månntro? ;-)

    Falukatten hade bara blivit tvungen att fota och lägga ut på bloggen!!!! Ha ha ha, nu hade han tur!



    Kramen!

    2011-05-02 | 17:42:08
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Kaffe bjuds det alltid på!

    Han hade en enorm tur "klantarselet" till katt, du kan inte tro, så osmidig han är emellanåt!

    Ha dé!/Kram

    2011-05-02 | 17:55:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: