Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Väldig skillnad...

Kategori: Allmänt

...på vädret..
Idag är det inte alls fint väder, det blåser och regnet hänger i luften, temperaturen är dryga 10 grader..
Jag, som aldrig fryser sitter och huttrar, men det beror nog mycket på att jag känner mig lite "konstig" idag.
Efter duschen i morse var jag tvungen att sätta mig för jag blev så yr och helt plötsligt började jag svettas (i huvudet, svettas aldrig någon på något annat ställe) och efter det mår jag "sisådär"..
Äsch, det går väl över det också..
Maken är iväg och jobbar, idag skulle de visst riva ett altanräcke för att sen sätta upp ett nytt åt en dam och sen rullar det på, det är faktiskt enbart snickerijobb ett tag framöver och det passar ju maken ypperligt!
Ge honom en tumstock, lite virke, en hammare och skruvdragare så är han nöjd (ganska lätt att tillfredställa med andra ord...)
Själv ska jag bara ta det lugnt idag, jag måste lära mig att lyssna på min kropp och just nu så säger den att det ska vara "lugna puckar"..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Hej! Är så innerligt trött på blåsandet, kan inte nån som har lite bättre relation till honom där uppe säga att han stänger av hårtorken nu!

    Det går ju inte alls att kratta o fixa ute, det gamla höet som nu är klippt flyger ju bara över till grannen, hihi, inte så uppskattat kanske

    Kramen

    2011-05-25 | 17:52:44
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag håller med dig till 100%, nu räcker det med blåst!

    Lite vindar får det gärna vara, men inte sjutton som nu, det är INTE roligt!

    Ha dé!/Kram

    2011-05-25 | 23:12:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: