Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Gradering"..

Kategori: Allmänt

...var jag på igår kväll..
De små kungligheterna går på karate och igår var det gradering upp till vitt/rött eller rött/vitt bälte (ja, det var alltså ett bälte som var mer rött än vitt..?!) och de var så duktiga så!
Lilla prinsessan, hon är ett år för ung egentligen, men hon fick "dispens" och jag tycker att hon klarar det förträffligt!
Minst var hon och så jäkla söt i sin karatedräkt och hon hängde med i alla olika "övningar", det heter ju inte så, tror att det heter "kata"...
Visserligen så är hon tjej och 6,5 år och i den åldern finns det mycket som kan distrahera, bara en sån sak som ludd mellan tårna, det måste man ju åtgärda, även om det är mitt uppe i en gradering och hoppsan, kom det någon från det hållet, det måste jag ha lite koll på...
De var jätteduktiga och mormor var ju stolt förstås, diplom och ett nytt bälte, det är inte kattskit det inte!
De små kungligheterna har en moster som har svart bälte i Juijutsu och som var barninstruktör i många år, men hon har slutat helt med det och det kan jag tycka är lite synd, för hon var en jätteduktig instruktör och enormt populär bland både barn och vuxna.
Ska bli intressant att se, hur länge lilla prinsessan vill hålla på, det är en sport som passar prinsen väldigt bra, strukturerad och inte en lagsport utan man tränar individuellt, det gillar han.
Idag ska jag iväg och hjälpa en kompis som håller på att flytta, det är en massa "småkrafs" kvar i gamla lägenheten och hon har varken körkort eller bil så...
Kalops har jag gjort nu på förmiddagen, det blir gott till middag det!
Ute är det ett riktigt fint väder just nu, massor med varmgrader och all snö borta, men det ska visst bli kallare och även snö till helgen.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Spännande och annorlunda fritidssysselsättning för di små. Jag tror att det är jättebra för kropp och själ! Och dessutom, att lära sig behärska sig, ha kontroll på kroppen, falla rätt etc. Toppen!



    Kram!

    2011-11-30 | 21:31:32
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag tycker att det är bra att de små kungligheterna får lära sig självförsvar och det under ordnade förhållanden.

    Som du skrev, kontroll på kroppen och dessutom diciplin!

    Ha dé!/Kram

    2011-12-01 | 11:31:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Förstår att du var stolt...

    Minns att min dotter provade än den ena än den andra sporten, men högst tre gånger! Ofta precis så man hade hunnit betala in avgiften så hade hon hunnit tröttna.

    Vi har verkligen skitväder idag, tror det har pissat hela långa dagen.

    Kram

    2011-12-01 | 20:35:56
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Känner igen det där från döttrarnas skolår och hur irriterad jag kunde bli..

    Ha dé!/Kram

    2011-12-02 | 08:23:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: