Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Utan fungerande dator...

Kategori: Allmänt

...har jag varit..
Bredbandet har krånglat till och från i några dagar, men nu är det okey igen.
Det kan vara ganska skönt faktiskt att inte kunna komma ut på nätet, man får lite gjort...
Idag har jag "tjuvstartat" och plockat fram adventsljusstakar, har tvättat köksfönstren, bytt gardiner och för första gången i mitt liv så har jag sett levande flugor på utsidan av fönster i slutet på november!
Tre stycken såg jag!
"Ur led är tiden"....eller?
Jag skrattade när jag strök gardiner och dukar, har ju ett ångstrykjärn och det pyser ju...
Elvis kom in, så där nonchalant som bara han kan se ut och rätt som det var så pyste det till i strykjärnet, katt´n höll på att hoppa ur skinnet och fräste tillbaka, gissa, om han blev rädd!
Sen så smög han på mig där i köket, kom inte fram utan svansen var så stor, så stor..
Jag har faktiskt tänt ett par ljusstakar, de som står i vardagsrummet och jag tror tamejsjutton att jag ska vara lite "vild and crazy" och tända allihop!
Jamen, det är ju kôlsvart ute och man behöver ju ljus...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å vad du har varit duktig! Jag varken hinner eller orkar just nu, har fullt sjå att hålla mig på benen.

    Kram till Stjärnan Raffa! :D

    2011-11-24 | 19:01:56
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Förstår att du inte är på humör att pynta, att din energi går till annat..

    Men, jag slutar inte att hålla tummarna..

    Ha dé!/Kram

    2011-11-24 | 19:04:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Jag har satt upp min lila stjärna på jobbet men inte tänt den och hemma gjorde jag iordning adventsljusen men tänder inte förrän på söndag.

    2011-11-24 | 21:19:28
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Jag kommer säkert att tända stakarna antingen ikväll eller imorgon..

    Ha dé!

    2011-11-25 | 15:37:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: