Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Helgen är "räddad"...

Kategori: Allmänt

...kanske man kan säga..
Ja, jag vet ju i alla fall vad jag ska ägna mig åt..
Jomenvisst så har maken och jag börjat att spackla allt som ska spacklas vid ommålning och med ommålning så menar jag, övre hall, trappa, nedre hall och det är väggar och tak det handlar om!
Kan någon tänka sig, hur mycket pryttlar som ska förvaras på andra ställen under tiden?!
Jodå, det står skohyllor i vardagsrummet och det ligger en hatthylla där också, stolen som vanligtvis står i hallen nere står också i vardagsrummet och jag kan ju tala om, att jag blir ganska så "hispig" då det blir så rörigt, för rörigt är det!
När vi är klara med detta så har maken bestämt att det är kökets tur och jag bävar redan!!
Vet ju, att det är nödvändigt, men....
Idag fyller yngsta dottern 32 år och jag var till Gävle en sväng igår och uppvaktade henne.
Ture hade haft feber dagen innan så dottern var hemma med honom och jag tyckte det passade bra att jag åkte dit igår medan maken höll på att förbereda inför spackling/målning, ansåg att det var bra arbetsfördelning...
Han är bestämd lilla Ture, den mest bestämda 1,5-åring jag känner till och han måste ha fått det efter far sin för modern, hon har sitt kvar...
Ute är det ett strålande väder, det är avsevärt kallare, omkring 5-6 plusgrader, men det är soligt och fint..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Nog är det väl konstigt att vi kvinnor alltid förväntas ställa upp på det mannen kommit på att göra? Ställer de upp när vi ska göra något? Inte ofta här i alla fall..

    Jag förstår mycket väl att du blir hispig när det blir rörigt. Sån är jag med och jag ser hur mycket jobb som återstår innan det blir ordning och reda igen och så kommer tankarna... hur ska jag orka?

    Kanske du skulle ta och resa bort till något av dina barn och hälsa på och sköta om barnbarn en vecka eller så för då kan det hinna bli klart där hemma under tiden.

    Ha en så skön helg du kan!

    Kram.

    2011-10-07 | 15:26:02
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Du har så rätt så i det du skriver, männen ser liksom aldrig det där "runt om"..

    Men, om man skulle försvinna ett tag så kanske..

    Ska försöka njuta av helgen så gott det går.

    Ha dé!/Kram

    2011-10-07 | 18:05:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Skönt ibland att inte ha nån man som kommer på aktiviteter av diverse slag...

    Kram!

    2011-10-07 | 19:33:51
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ibland så undrar man ju...

    Ha dé!/Kram

    2011-10-08 | 00:00:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning o grattis i efterskott! Fast jag grattade dig på FB också...

    Hm...maken spacklade lite överallt för ett år sedan...sen blev det inte mer! Som vanligt...

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-10-08 | 07:39:42
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Tack ska du ha!

    Jag skulle vara väldigt tacksam, om det inte skulle ske allting på en gång utan att man fick hämta andan emellanåt..

    Ha dé!/Kram

    2011-10-08 | 13:42:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    Inte bara jag som får snespel på "renoveringsröran" !

    2011-10-18 | 05:10:51
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här: