Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jag säger det igen...

Kategori: Allmänt

..det finns inget "ämligare" än en förkyld karl..
Jomenvisst, maken har blivit förkyld, det började med att han nös tre-fyra gånger i morse, innan han stigit upp ur sängen..
Nu har han gått och lagt sig igen och tycker ganska så synd om sig själv och det förstår jag, för jag har inte hunnit med att "ömkan" honom ännu!
Kan inte förstå, att det är så hemskt för en karl att bli lite snuvig!
Synd är det ju att det är så fint väder idag, solen skiner från en klarblå himmel och det är 2-3 grader varmt och vi skulle egentligen ha varit iväg en sväng på en tipspromenad, men nu är ju maken "sjuk" så...
Elvis, han har fått "fnatt", han jagar omkring med en leksaksråtta här inne så dammet flyger, jag är ju väldigt tacksam att det inte är en riktig råtta han släpat in..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Med guben däckad kanske du får lite lugn och ro och kan sitta vid datorn lite i stället för att ta tag i nåt nytt litet "projekt" hemma??? ;-)



    Kramen och ha en go lördag!

    2011-10-29 | 14:56:29
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Så jädra bra tänkt!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-29 | 17:05:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Jag må ju säga att jag beundrar karlarna för att de bara kan släppa allt, lägga sig ner och bara vara sjuk. Undrar när vi kvinnor kommer att klara av det? Nä, vi strävar och gör så mycket vi bara kan ändå för vi har ju våra måsten.

    Om du blir förkyld sen, Åsa, så lägg dig då ner och bara var sjuk få se vad gubben gör då. ;-) Jag lovar att jag också ska testa det när jag får chansen.

    Kram.

    2011-10-31 | 00:07:48
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Ska göra exakt som du skriver!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-31 | 19:21:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: