Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Kristallkrona...

Kategori: Allmänt

...är vi ute efter...
Vi (läs gärna jag) har bestämt oss för att vi ska införskaffa en taklampa till hallen, en hall där det aldrig suttit någon belysning i taket, inte vad vi kan se i alla fall...
Maken ska dra el så att vi kan ha en lampa lysande där och jag vet, att det kommer att bli så bra så!

Men...nu är det ju det med hurdan lampa som vi ska ha där och vi (läs gärna jag) vill helst ha en kristallkrona!
Kanske låter hemskt, men jag har fått för mig att det skulle passa bra och alltid retar det väl någon att vi har en sådan där...
Vi har kollat på nätet efter kronor, men det är ju svårt att få en "bild" på hur det kommer att se ut och vi vill ju gärna ha sett lampan innan ett eventuellt köp så...Lampshopen i Falun, imorgon får de ett besök utav oss!
Även om vi inte kommer att köpa någon lampa där så kanske de har en del uppsatta så man kan få ett "hum" om hur det kan se ut..
Vi var till Gagnef och Tulavippan (loppis) för att kolla efter lampa, men där fanns det bara "räsche", en massa saker som luktade mögel och det vill jag inte ha hem!
Onsdag kväll är det och min tv-kväll är spikad, "Bonde söker fru", "Grey´s anatomy" och sist "Body of proof", det känns bra!
"Bron" på ettan ikväll, den ser jag på nätet imorgon, men jag vet att maken kommer att titta ikväll, vi brukar tillbringa onsdagkvällarna på varsin våning, väldigt praktiskt faktiskt!
Idag har det varit uppehåll hela dagen och Elvis har haft koll på småfåglarna, så nu är han ganska trött, ligger bredvid mig och sover, han snarkar emellanåt och det låter så roligt.
I morse åt han upp hälften av min frukost, det var de "skramlande äggen" som han tyckte var så gott och visst fick han väl äta, han är ju inget bortskämd den där katt´n inte!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Kristallkrona i hallen är jättesnyggt! Det har min mamma - och hon har betydligt bättre smak än sin dotter! ;-)



    Kram!

    2011-10-19 | 19:27:32
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Nu finns det ju kristallkronor som kostar uppåt en halv miljon! Höll på att svimma då jag såg det!

    Vi nöjer oss med glasprismor, huvudsaken att den är fin..

    Ha dé!/Kram

    2011-10-19 | 22:50:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Det blir både häftigt och snyggt med en kristallkrona i hallen. Om jag haft någon så skulle jag nog gärna haft den i hallen. :-)

    Vi sitter faktiskt tillsammans både onsdag och torsdagkvällar här. Bonde söker fru och Bron på onsdagarna och på torsdagarna ser vi på Robinson och sen Bonderøven på kanal 1. :-)

    Vår bortskämda katt Snoozen sitter med oss när vi äter. Han har egen stol och eget fat där han får samma mat som vi äter (om det passar). På det sättet slipper vi honom på bordet.

    Kram.

    2011-10-20 | 15:13:30
  • åsa säger:

    Ninni:

    Jag har alltid tyckt om kristallkronor, min make däremot...Men jag besitter ju "kvinnlig list" så...

    Elvis brukar aldrig vara på bordet, ja, förutom då han slickar i sig min makrill jag har på smörgåsen!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-20 | 22:38:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • ChillyChick - Bebis i magen säger:

    Tack så hemskt mycket Åsa!! Även fast man är lite fundersam över hur det ska gå så känns det ändå "okej", vi bor i ett land där det finns så otroligt duktiga läkare och resurser samt hög vetenskap så att hur det än går så kommer det att gå bra. För att det måste bara det.

    2011-10-21 | 01:00:54
    Bloggadress: http://chillychick.blogg.se/
  • SoP säger:

    Oh ja, det retar folk! haha- har haft några olika i drygt tio år ,först pappas som jag ärvde ( hänger i syrrans v-rum nu ) o sen har jag haft enklare av plast med röda prismor. Men nu faktiskt byter jag ut dem i hallen mot takplafonder med lite 50talsstuk på-

    2011-10-21 | 03:36:52
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    ChillyChick:

    Du har alldeles rätt i att när det gäller prematurvård så är Sverige långt framme och du behöver inte alls vara orolig.

    Allt kommer att gå så bra så!

    Ha dé!/Kram

    2011-10-21 | 14:51:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Vi gör tvärtom maken och jag, plafonderna åker och kristallkronorna kommer..

    Ha dé!

    2011-10-21 | 14:52:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Jag har två små kristallampor i hallen som jag ärvt och en krona i vardagsrummet men jag har tänkt att om jag någonsin får mitt inglasade uterum ska jag ha min kristallkrona där.

    2011-10-21 | 23:38:17
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • TT säger:

    Förresten har dom en läcker "kristallkrona" på IKEA som jag vill ha i köket!

    2011-10-21 | 23:39:01
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Titti:

    Kristallkrona kan aldrig vara fel!

    Ha dé!

    2011-10-24 | 21:01:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: