Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Veckorna går fort..

Kategori: Allmänt

...tycker jag..
Fredag igen och jag har städat, det blir ju lite att ta reda på efter ommålning och lite snickeriarbeten..
Men, det blir bra, precis som vi tänkt oss, ljust och fint, vi har ju haft vår "furuperiod" och kände att det var dags att förnya sig lite!
Mycket kan man förändra med lite färg, man behöver inte köpa nytt hela tiden, fast visst är det vissa grejor man vill byta ut förstås, men då har jag en make som anser att det är så onödigt många gånger...
tillämpar man "kvinnlig list"...

Som tex. då jag sa att det skulle vara fint med en ny matta i hallen och jag fick med honom till Matts Mattor i Borlänge och vi kom in där, gick runt och kollade lite, hittade inget som var det (jag) vi hade tänkt..

Jag hade ju sett på en gång då vi kom in just den matta jag ville ha, jag förstod att den skulle vara ganska dyr, men eftersom vi inte hittade någon vi gillade så sa jag till maken, att den där då?

Jaaaa, sa han, vi bor ju i Dalarna så...

Det blev alltså en "Pappelina" med svart/vit-vit/svart sida och det är dalahästar på!

Passar perfekt i vår hall!
Jag är såååå nöjd!
Men nu har han fått för sig att han ska måla om alla galgar vi har i hallen (vita), fast jag talat om att det finns billiga på IKEA, det är som att "tala till en dörr" och visst, han får väl stå i förrådet och måla då...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Furu är jag så less på så jag krääääks, här finns ingen kvar förutom en jättefin TV-bänk vi tog från Norge men i stugan... gud jag skulle vilja måla om hela köket och taket!

    2011-10-16 | 22:48:50
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Man har liksom haft sin "furuperiod", nu är det dags för lite ljust och fräscht!

    Vitt, vitt, vitt och så lite vitt på det!

    Ha dé!

    2011-10-16 | 23:02:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Vi var ju nyligen på IKEA och jag köpte just vita galgar till en billig peng. :-)

    Du är listig du...

    Kram.

    2011-10-20 | 15:04:59

Kommentera inlägget här: