Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Naken" trädgård..

Kategori: Allmänt

...har vi nu...
När alla utemöbler ställts undan, krukor tömts på mer eller mindre överblommade blommor, då är sommaren slut och hösten är här!

Trädgården ser alltså "naken" ut!

Maken, han har varit nere i förrådet och spacklat och målat sedan i mose, han gick ut dit innan klockan var åtta!

Elvis, han har hållit maken sällskap till och från, han sätter sig och krafsar på dörren och jamar då han vill bli insläppt och sedan går han omkring, varje hylla blir genomkollad varenda gång, det kan ju ha tillkommit något...

Han har även jamat och krafsat på dörren till en utav de så kallade "kattvindar" som vi har (vi har tre stycken) och jag öppnade dörren och då var ju han sysselsatt ett bra tag, det finns en hel del bråte där inne som skulle gås igenom.
Kallt har vi idag, det är verkligen höst ute och jag har gjort iordning mina lyktor som jag har i trädgården, jag har ljusslingor i dem och de tänds vid femtiden varje eftermiddag och släcks vid midnatt, det är bra med timer..
Nej, nu ska jag ta en sväng ner till förrådet och måla lite skåpluckor..
Ha dé!/tant raffa

 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å vad ni är effektiva!!!

    Kramen!

    2011-09-18 | 19:05:41
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det låter nog mer än vad det är...

    Ha dé!/Kram

    2011-09-18 | 23:23:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Magistermutter - Med en liten grabb i magen säger:

    Håller verkligen med dig angående hösten som infunnit sig. Fy så kallt det blivit ute! Vi har dock inte tagit undan våra utemöbler ännu, kanske på tiden att vi gör det så att inget är trasigt till nästa sommar!



    sv. Men ååh, Åsa! Du är för underbart go du! Tack så hemskt mycket! Dina kommentarer värmer alltid i hjärtat!

    Kram på dig!

    2011-09-19 | 00:50:01
    Bloggadress: http://magistermutter.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hade ni också frost igår morse? Vackert men kallt! Och då ska kattan våran vara mer inne...o löpa som en travhäst! Blir det Elvis första vinter nu? Eller minns jag fel?

    Trädgården har jag skinit i hela sommaren...har mest suttit i skuggan på bron...en del möbler har åkt in därifrån...får väl ställa in resten när snön kommit, då ska julgran stå där har jag tänkt!

    Kramen från en hostig Ranka!

    2011-09-19 | 10:08:50
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Vilken färg blir det på köksluckorna?

    Du, jag har hört om de där äcklen som kom ut ur älgnäsan, det var inte flugor utan några andra kräk. Hemska tider va vidriga levande varelser det finns i världen!

    Nog märks det på katterna att hösten är här, innemys har dom inte sysslat med på många månader men nu ligger dom tätt hoptryckta i Blinkas bädd...

    Kramen

    2011-09-19 | 21:14:55
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Magistermutter:

    Man har ju "igen" det nästa säsong om man tar in utemöblerna i tid..

    Roligt att du tycker om mina kommentarer, men jag skriver som jag tycker och känner..

    Ha dé!/Kram

    2011-09-20 | 13:48:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Det blir andra vintern för Elvis, men han var inte ute så mycket förra säsongen efter det att han var försvunnen i fem dagar i 25 graders kyla...

    Hoppas du kryar på dig snart, det var en enveten influensa du drog på dig.

    Ha dé!/Kram

    2011-09-20 | 13:51:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Köksluckorna blir så djärvt vita så du kan inte ana!

    Det blir alltså samma färg, fast avsevärt fräschare..

    Ja, visst märks det på katterna att det börjar bli mörkt och ruggigt ute, speciellt på nätterna och då kan det ju inte va så kul att vara ute och springa..

    Ha dé!/Kram

    2011-09-20 | 13:54:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: