Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nej, jag tror att...

Kategori: Allmänt

...skåpluckorna behöver en dust...
Precis så sa maken i morse, klockan var inte ens åtta när han kommer och säger det!
Det innebar, att vi var iväg och införskaffade färg och nya beslag, så nu så är han nere i förrådet och slipar, spacklar och har sig och jag ska alltså städa vartena skåp, vilket jag tycker är skittråkigt!
Visserligen så behövs det rensas ur gammalt porslin och annat, men....
Ute är det en otroligt vacker höstdag, strålande sol och en 10-12 grader varmt, inte blåser det heller så det är perfekt!
Vi har haft första riktigt kalla natten, det var inte mer än 2 grader varmt i morse då rullgardinen åkte upp, men det är väl bara väntat...
Medan maken står i förrådet och grejar så ska jag nog innan jag ger mig i kast med skåpen, plocka undan i trädgården, man måste väl inse att sommaren är slut och att det inte blir något mer sittande ute..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Och jag ska plocka in mattan och täcka över möblerna på balkongen... Fin höstdag här också, men men...

    Kram!

    2011-09-17 | 14:54:29
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Här är det +5 nu på morgonen och det verkar inte som om solen kommer att göra oss sällskap idag...

    Ha dé!/Kram

    2011-09-18 | 09:26:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: