Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Magkatarr...

Kategori: Allmänt

...är inte roligt..
Igår kände jag mig väldigt "konstig" i magen och ville bara rapa (kvinnligt) och jag var alldeles öm vid magmunnen och eftersom jag haft magkatarr förut så visste jag att det var just det och inte gallstensanfall.
Låg i princip hela dagen och fick inte i mig ett dyft i mat eller vätska, det gjorde för ont och jag mådde så illa.
Idag har det varit bättre, det är inte bra, men som sagt bättre, jag har kört med Proviva och Verum hälsofil så det blir väl bra till slut.
Tycker synd om äldsta dottern som har haft besvär med magkatarr hela graviditeten och är riktigt dålig mellan varven.
I morgon ska "personen" åka iväg och mönstra på båten, det har ju blivit framskjutet hela tiden och sist var det för att han fick influensan och var riktigt dålig med väldigt hög feber i nästan en vecka.
Hoppas nu, att han kan komma hem när det är dags för tvillingarna att se dagens ljus, man vet ju aldrig när de behagar "titta ut".
Ute är det ett riktigt aprilväder, det snöar och haglar med jämna mellanrum och plötsligt så skiner solen..
Nu ska jag ta mig ett glas med Proviva och se, om det känns bra i magen.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Pro Viva är inte alls bra för mig när jag provade att vara utan medicinen. Jag mådde ännu mer illa av det! Om jag får ge dig ett oombett råd så skulle jag gå och köpa Pepcid-tabletter på apoteket. De är receptfria men ganska dyra. Fast sen tycker jag nog att du kanske ska ringa en doktor. Jag gjorde gastroskopi för ett tag sen för att kolla att jag inte blöder i magen. Nån blödning hittade de inte men ett bråck på matstrupen eller magmunnen, minns inte (jag var lite omtöcknad). Så nu käkar jag min magsårsmedicin igen och magen är OK, inga katarrproblem.

    kram!

    2012-04-02 | 16:17:15
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag äter magmedicin varenda dag och har gjort det i många år eftersom jag alltid varit känslig mot annan medicin..?!

    Har också testat Pepcid, men märkte ingen skillnad så jag slutade.

    Jag ska prata med min läkare i morgon, få se vad han säger, jag är ju mycket bättre idag.

    Ha dé!/Kram

    2012-04-02 | 19:07:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: