Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Valborgsmässoafton....

Kategori: Allmänt

...är det idag..
Uppehållsväder är det just nu och kommer förmodligen att så vara under dagen/kvällen och det är ju bra!
Ja, det är ju bra för alla dem som kommer att ta sig ut och titta på majbrasa/kasa (maken säger alltid kasa) jag är ju tacksam att barnen är vuxna så att jag slipper..
Har liksom aldrig sett någon tjusning i att stå vid en stor brasa med en massa folk, barn som haft smällare och raketer, ja, mina "stackars" barn har aldrig fått sådant utav mig utan jag menar andra barn och dessa föräldrar utan någon som helst koll!
Har enbart tyckt att det varit otäckt!
Brandrök luktar man också och det är ju inte att lukta gott precis..
Men, så negativ jag är!
Ja, men vilken tur då, att jag bestämmer själv hur jag vill göra ikväll och det blir inte att stå  vid en majbrasa/kasa!
Äta lite gott ska vi göra, det är ju trots att en "afton"..
Igår var vi till Hudiksvall över dagen, vi var dit och uppvaktade makens bror som fyller pensionär i morgon.
En trevlig dag blev det vid havsbandet, strålande sol men lite kalla vindar..
Idag ska maken olja in trädäcket och en altan hade han tänkt och sedan kanske vi ska till äldsta dottern och hjälpa henne att sätta upp studsmattan till de små kungligheterna, de kommer ju hem igen i morgon, då har de varit hos fadern sedan onsdag förra veckan och jag börjar få abstinens..
Ture var vi ju och pussade på och det var jättemysigt att få tillbringa några timmar med honom!
Han är härlig den lille krabaten, vääääldigt bestämd och det tycker jag är bra!
Vi fick med oss båda spjälsängarna och fem (5) stora kassar med barnkläder fån storlek 50 och uppåt så nu finns det kläder till de väntande tvillingarna!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Soligt först här idag, sen mulet. Men vi kunde äta sillen på ballen i alla fall. Sen gick vi in för det var kallt.



    Kram!

    2012-04-30 | 21:47:13
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det blev ett varierande väder igår, men uppehåll när det var dags för brasorna och det var ju bra!

    Ha dé!/Kram

    2012-05-01 | 08:46:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: