Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vilka människor...

Kategori: Allmänt

..det finns!
Nere på stan idag blev jag så "yrslig" och matt att jag kände att jag var tvungen att sätta mig och vila en stund.
Kom till en bänk på en utav galleriorna där det redan satt en mamma med sin lilla dotter i famnen och jag frågade, hur gammal lilltjejen var..
"Kan du gissa" sa mamman, det är ingen som hitintills har gissat rätt..
Mmmmm...det var nog en kuggfråga sa jag och sa, att jag får kolla om lilltjejen har vad man brukar kalla "cepapnäsa" och det hade hon! (Kommer ju ihåg hur det var när prinsen låg på neontalavdelningen och hade cepap/syrgas)
Ja, jag skulle kunna ha gissat på att hon var 4-5 månader, men det förstod jag ju att hon inte var, nej, hon var 15 månader!
Vi satt och pratade i över en halvtimma mamman och jag, det var en tjej på strax över 20 år tror jag och vilken människa!
Full av beundran är jag över hur hon kämpat för och med sin lilla dotter, de tillbringade 9 månader på sjukhus och det syntes ju, att den lilla hade någon form av skada, men att de inte visste riktigt ännu hur stor, men mamman var så stolt över sitt lilla underverk och det med rätta!
Önskar de båda allt gott och all lycka i världen och är så tacksam att jag satte mig på just den bänken idag!
Ha dé!/tant raffa


Kommentarer

  • Kristina Cadji säger:

    Du är helt underbar du med TantRaffa, helt underbar! Tänk du tog dig tiden och satt en bra stund och pratade med den unga mamman som redan fått gå igenom så mycket. Hon fick vara stolt tillsammans med dig, det betyder mycket. Hon kommer attminnas dig länge och du henne.Ibland blir livet och stunderna precis vad vi gör det till. Detta blev en fins tund och du var på rätt plats vid rätt tillfälle. hoppas din yrsel är bar nu. Många varma kramar från mig som gillar dig, MASSOR! =))

    länge

    2012-04-03 | 17:20:23
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Kristina Cadji säger:

    Oj vart kom länge där i slutet ifrån?!

    2012-04-03 | 17:23:15
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Kristina:

    Sa just till äldsta dottern, att det här är något jag bär med mig med så otroligt mycket glädje och tacksamhet, att jag träffade denna mamman och hennes underverk till dotter.

    Ja, jag kommer att minnas henne länge och undra, hur det går för underverket, men jag bor ju i en relativt liten stad så vi kanske ses igen...vem vet?

    Risk för "inbördes beundran", men jag gillar DIG massor!

    Ha dé!/Kram

    2012-04-03 | 17:55:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Fantastiskt!

    En av mina bästa vänner fick sin fjärde i v 24, det var inte planerat så förlossningen satte igång p g a spiralen antagligen. 590 gr... många månader på Karolinska och sedan här i staden men nu är hon 20 år och luffar runt med sin syster i Thailand.

    2012-04-03 | 21:47:23
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Härligt med föräldrar som inte gnäller över sina barn utan gillar dem!!! Det är sånt fasligt gnällande nu för tiden annars, tycker jag.



    Kram!

    2012-04-05 | 00:14:42
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, visst är det ett gnällande för oftast ingenting..

    Ha dé!/Kram

    2012-04-05 | 10:17:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula i pörtet säger:

    Vilken mysig historia, möten mellan främmande människor kan vara nog så givande! Jag är sådan att jag gärna börjar prata med folk lite på måfå, ibland kan jag i ett köpcentrum gå fram till någon och berömma hennes hårfärg eller så, då brukar jag få konstiga blickar tillbaka, haha

    Men jag är ju frimodig av mig precis som du, och det vinner vi på!

    Klart att hon älskar sitt barn över allt annat, och jag tror att man gör det om möjligt ännu mera när man varit nära att förlora det.

    Kallt som attan har det varit, inga utesysslor på tomten lockar, det blir bara raska promenader med mössa på!

    Kramen

    2012-04-08 | 18:38:26
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag är också "en sån" som talar om när det är något jag gillar, vare sig det gäller en människa eller annat.

    Senast jag sa något var faktiskt igår då jag såg en tjej med världens tuppkam och väldigt starkt målad, talade om för henne att jag tyckte hon var häftig!

    Ha dé!/Kram

    2012-04-15 | 11:42:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: