Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inte bara skrubbsår...

Kategori: Allmänt

...kom maken hem med..
Det var ju tur i oturen, att maken hade en tid hos kotknackaren i förrgår..
Han kommer hem efter dagens jobb, att räta upp och rikta en gammal ladugård/stall/lada på en 16-17 meter, men det var "bara" en del som de gjorde till att börja med och han sätter sig, drar upp ena byxbenet och visar mig ett stort sår på höger smalben!
Mycket blod var det!
"Men vad har du gjort", frågade jag?
"Ja, jag har bara ramlat genom ett tak", svarar han!
Men, han hade tur i alla fall för han ramlade inte ända ner till marken, utan fick stopp på fallet efter 2,5-3 meter hängandes i armarna!
Igår var maken alldeles blåslagen överallt på kroppen och han har skrapsår lite varstans och stel i ryggen efter att kotknackaren gjort sitt och jag tror ju, att fallet han gjorde också är en bidragande orsak till stelheten.
Igår hade han en ledig dag, "jag tar nog ut komp" sa han och det gjorde han alldeles rätt i tycker jag!
Vi var med äldsta dottern och "personen" och tittade på en gård som var till salu, den låg en bit från Falun vid Dalälven, jättefint läge, men så otroligt mycket att göra med boningshuset och även den lilla "undantagsstuga" som fanns på gården och priset var alldeles på tok för högt att det var inte så intressant till slut.
Idag är det mulet här hos mig, men enligt alla väderleksrapporter så ska det bli fint vid lunchtid, bara vänta och se med andra ord..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj oj oj, vilken tur i oturen att det inte blev värre med maken!!! Nu får han vila lite, tycker jag också! Komp låter bra.
    Kram!

    2012-08-29 | 22:07:38
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Tur att han hade mycket i "kompbanken", för det är vila som gäller efter en sträckning i ryggen, som han fick vid fallet!
    Ha dé!/Kram

    2012-08-30 | 09:19:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Ja se dom karlarna! Du får snart skicka med honom extra hjälm på jobben så han i vart fall räddar hjärnan från skador!
    Så de är ute o kikar på hus, roligast är väl just tittandet...det gör jag fortfarande fast vi inget ska ha!
    Kram

    2012-08-30 | 19:45:24
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Sa just till maken idag, att en hjälm räcker ju inte till dig, du behöver en hel rustning!
    Ja, de tittar lite och dyker rätt gård upp så..
    Ha dé!/Kram

    2012-08-30 | 21:38:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Doris säger:

    Jösses, det var ju tur att han inte trillade hela vägen ned !

    2012-09-30 | 19:25:37
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här: