Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Roadtrip"...

Kategori: Allmänt

...till Eskilstuna över dagen gjorde vi igår...
Vilken tur vi hade med vädret, inte en droppe regn förrän på hemvägen!
Vi vaknade tiiiidigt både maken och jag, klockan var strax efter fem på morgonen och vi tog det lugnt, ingen stress alls, vilket är ovanligt då det gäller honom ( maken alltså )..
Umgicks med de små kungligheterna hela dagen och jag hade en utav tvillingarna i famnen hela tiden, de är ju inte ett dugg synkade när det gäller sovandet och det kan vara ganska jobbigt mellan varven, det är ju alltid någon av dem vaken som vill bli buren på eller bara ha sällskap!
Lilla prinsessan var till frissan en sväng och klippte toppar och lugg, kom tillbaka och var så fin med en "inbakad" fläta på ena sidan och den var färggrann, rosa och blå!
Åkte båt gjorde de, ja, "personen", maken, små kungligheter och ett kusinbarn till dottern ( i Falun heter det tremänning, i E-tuna syssling...) 
Prinsen och hon åkte efter båten på en "banan"...en stor uppblåst grej ( det var inte jag ) som de blåhöll sig i och undan gick det!
Till slut så fixade ju "personen" så de hamnade i spat och det var roligt att både se och höra!
En mysig dag var det och jag träffade två av mina systrar, alltid lika kul!
På hemvägen så började det regna mellan Sala och Avesta och jag gillar definitivt inte att åka bil i mörker och regn!
Tur, att det var maken som körde!
Elvis, han har det bra enligt rapporter och det känns ju skönt.
Att det är tomt här hemma, det kan man ju inte sticka under stol med, men...
Ett bevis på att det är tomt är, att maken just kom och föreslog att vi skulle "åka en sväng"...
Vi åkte ju "en sväng" på dryga 40 mil igår...
Ska väl fixa till mig lite och sen så drar vi väl ivän "en sväng" då..
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag har problem med att kommentera hos dig - och på en del andra B-bloggar. Men jag läser allt!

    Ville bara säga att det låter som en härlig dag i Eskilstunda! Och det heter syssling, tycker jag. Det säger vi i Östergötland, i alla fall. :D

    Kramen!

    2012-08-12 | 16:43:54
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag tycker ju att tremänning låter bättre, men när jag bodde i E-tuna så var det syssling som gällde!
    Ja, det var en jättebra dag igår, mycket "snusande" på små "marodörer"..
    Ha dé!/Kram

    2012-08-12 | 21:24:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: