Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vi tar en sväng...

Kategori: Allmänt

...till Rättvik och CCW..
Ja, det är ju Classic Car Week den här veckan och just idag ska maken sluta jobba vid lunctid och förhoppningsvis kan man ta sig igenom Rättvik med bil mitt på dagen..
Förhoppningsvis så är det uppehåll, men jag har kollat olika väderprognoser och det ser ju inte så ljust ut precis!
Elvis, vår lille Elvis...
Känner en stor klump i bröstet bara jag tänker på att i slutet på nästa vecka, då finns han inte hos oss längre..
Ärligt talat, så känns det svårare att ge bort honom, att veta att han finns men inte hos oss!
Det är en otroligt social katt, fast som sagt, han har inte den där "spärren", han är väldigt "pratig" och har sina rutiner och jag kan ju inte låta bli att fundera på hur det kommer att bli sen, hos den "nya"..
Om han kommer att få lika mycket kärlek som här?
Ja, det är väldigt ledsamt..
Tårarna kommer och de kommer oftare och oftare, synd, för man blir ju så jäkla ful när man gråter!
Saknar mina små kungligheter, som ju har utökats till fem stycken!
"Prinskorvarna" är fortfarande i Eskilstuna, men kommer till Falun i helgen, söndag tror jag, för då kommer de största små kungligheterna hem till modern efter två veckor hos fadern.
Ture, mormors lille "kaxing", honom har jag nyss prata med i telefon, han har fått ny säng och då måste ju "mommosch" få höra hur det går att sova i den och jag fick veta, att de kommer förmodligen hit nästa vecka, det blir bra det!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Skickar kramar till dig och klappar till Elvis!!!

    2012-08-04 | 11:27:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Tack!
    Ha dé!/Kram

    2012-08-04 | 15:31:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej,
    jag förstår så väl din förtvivlan över Elvis, det var ju inte så länge sedan vi var tvungna att ta bort Loppan. Det var ju för att hon anföll Blinka men vi litade inte längre på henne med barnbarnen heller! Och precis som du så har vi många småttingar i familjen nu att ta hänsyn till.
    Blinka är inte heller en bra "barnhund" men där är det så att barnbarnen får lära sig från början att inte klappa henne. Om hon vill så kommer hon fram (händer nästan aldrig) men det är bra att barnen lär sig respektera djuren och deras vilja och att förstå att man inte närmar sig främmande djur som man inte känner och vet hur de reagerar. Hittills har det gått skapligt, Melissa var ju jätteledsen att inte få klappa varken hund eller katter men sån är ju den värld vi lever i.
    Vi träffar barnbarnen så sällan att jag inte skulle ge upp djuren för deras skull, ni har ju betydligt mera umgänge.
    Jag tror Elvis får det bra, och ett par taxar att fajtas med kan han nog behöva, hihi
    Jag förstår hur du tänker, men, jag håller inte med dig angående djur. Jag tycker det är värt varenda dag man får ett djurs kärlek även om det en dag tar slut.
    Kramen

    2012-08-04 | 16:43:04
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Elvis förvarnar inte innan han attackerar och han attackerar utan att man har rört honom och det är otäckt!
    Jag hoppas ju att han kommer att få det bra, eller...han får det bra!
    Ska bli intressant att höra, vem det är som tar kommandot utav Elvis, Gösta eller Disa, som taxarna heter.
    Visst är det värt varje dag man får kärleken från ett djur, men det är så fruktansvärt jobbigt när man måste skiljas från dem...
    Ha dé!/Kram

    2012-08-05 | 22:49:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Det går inte att lämna nån kommentar till inlägget om skitsnack så jag skriver här: vadå??? Du skriver väl aldrig illa om nån på din blogg? Det var det dummaste jag har hört!!!!! :-(

    Stor KRAM till dig och fortsätt skriv!!!

    2012-08-05 | 23:46:39
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: