Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

05.22...

Kategori: Allmänt

...for rullgardinen i sovrummet upp med världens smäll!
Gardinstången hoppade ur sina fästen och allt ramlade ner på adventsljusstaken!
Maken, han sov...
Hade så fruktansvärt ont i mitt högerben så jag kunde inte somna om och gick ner på undervåningen tillsammans med Morris (han springer fort som attan före mig i trappen) och gjorde iordning en kopp kaffe.
Satte mig på altanen och läste tidningen då jag hör Morris låta som en hund...han morrar och "skäller" där han ligger och tittar ut genom kattluckan som var stängd, det är ju hårdplast så han ser ut genom det..
Jag reser mig upp och går fram till altandörren, tittar ut och ser en stoooor mörk katt sitta på trappen och rätt som det är så flyger kattf-n rakt mot kattluckan och försöker ta sig in!
I ren reflex så sparkar jag och foten far genom kattluckan och jag tror, att jag träffade inkräktaren för han for iväg som ett jehu genom trädgården!
Morris, han blev så rädd att han försvann inåt i huset!
Maken, han sov...
Nu har det gått tre timmar och inte förrän nu vågar Morris sig ut på altanen och jag säger då det, det är väldig skillnad på Morris och Elvis, Elvis hade aldrig tillåtit en annan katt komma så nära kattluckan utan att ha spöat skiten ur den..
Nu är klockan snart 9 och jag känner mig ganska trött, det har varit jobbiga nätter ett tag, men jag tröstar mig med att det kan ju inte bli värre....eller?
Äsch, ska inte klaga, det finns ju alltid små "solglimtar", mina underbara små kungligheter bland annat..
Förresten om en vecka är det julafton!
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men jisses, är du säker på att din man lever? Sova igenom allt detta oljud...
    Kram och hoppas du får bättre nätter med mindre värk framöver!!!

    2012-12-17 | 23:05:36
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Av ljudnivån på hans snarkningar så är jag övertygad om att han är vid liv!
    Jadå, det blir bättre..eller hur?
    Ha dé!/Kram

    2012-12-18 | 09:04:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga Magnusson säger:

    Katter lever sitt eget liv på nåt sätt! Hoppas Morris spottar opp sig och våga försvara sitt område.

    2012-12-19 | 08:25:06
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Vi hoppas ju också att han ska ta mod till sig och fixa sitt revir, annars lär vi väl få in än det ena, än det andra i huset..
    Ha dé!

    2012-12-19 | 10:00:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: