Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hutlöst...

Kategori: Allmänt

...dyrt tycker jag att det är..
Ja, alltså de små kungligheternas dansuppvisningar!
Uppvisning både lördag och söndag blir det eftersom de går i olika åldersgrupper och givetvis måste man som anhörig gå på båda!
Inte nog med att det är svindyrt för dottern att ha dem på just dans som fritidsaktivitet, jag tror att det kostar över tusenlappen vardera per termin och det tycker jag är dyrt!
Inte nog med det, vi kommer alltså att gå, jag , dottern och "personen", en föreställning per dag lördag-söndag och det kostar 780:- och eftersom det är så, att de dansar olika grupper så får vi lov att betala för prinsen på lördagen och prinsessan på söndagen eftersom de givetvis vill vara med och titta de också, det betyder 200:- till!
Det är ju fasen inte klokt, nästan tusen spänn!
Men, jag har läst om andra dansskolor som även de tar hutlöst betalt, för hutlöst tycker jag att det är!
Ja, inte nog med det, det ska ju vara "rätt" klädsel till uppvisningen också och även det får ju föräldrarna betala..
Dyrt blir det!
Idag har vi varit till Kupolen äldsta dottern, Wilgot, Julius och jag och jag måste ju säga, att de skötte sig exemplariskt de små "prinskorvarna", det fanns ju hur mycket som helst att titta på.
Det är roligt att gå med tvillingvagn för det är så många äldre herrar (faktiskt) som frågar en massa och som pratar med "prinskorvarna", det var en man som frågade om vagnen (direktimporterad från USA för då blev den avsevärt billigare) för han hade tvillingbarnbarn och han tyckte att vagnen verkade så smidig och det är den.
Inte en enda kvinna brydde sig, men flera män, kul!
Morris, han har gått ut via kattluckan, det kom han på alldeles själv och tog samma väg in igen!
Jag tror, att han är äldre än 2-3 år, han är så lugn och har en så "klok" blick och att han njuter av sin tillvaro, det kan man nästan se.
Han är ingen "kelkatt" precis, men han älskar att bli borstad av matte, vi kan hålla på hur länge som helst, han bara njuuuuter!
"Fjäskfärs" var nog det mest hemska han kunde tänka sig, erbjöd honom det igår och han trodde nog att matte blivit alldeles tokig!
Finns inte mycket likheter med Elvis inte och det tycker jag är bra, för Morris är Morris!
Nu vill jag önska alla en fin 2:a advent, var försiktiga när ni går ut, det kan vara snorhalt!
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men oj så förskräckligt dyrt!!! (dansen och allt därtill, alltså)
    Kram!

    2012-12-08 | 15:23:17
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Tofflan:
    Ja, det är dyrt och jag blir lika f-bannad varenda gång!
    Att jag aldrig lär mig...
    Ha dé!/Kram

    2012-12-08 | 17:19:22

Kommentera inlägget här: