Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Och ut åkte Elvis...

Kategori: Allmänt

...med full fart!
Han trodde kattskrället, att han skulle få hänga i gardinerna i sovrummet, men se det fick han inte!!
Jag blev så arg att jag tog honom i nackskinnet och slängde ut honom!
Gissa, om han såg förvånad ut, han trodde nog att jag blivit alldeles knäpp!
Jag köpte nya gardiner (längder) till sovrummet för en månad sedan, de var visserligen på superrea, men ändå...
Va f-n...han har ju en hel jäkla skog att vara i, massor med träd att klättra i och vässa sina klor på!
Ibland blir jag bara så.....
Idag är det ett underbart vackert vinterväder, solen skiner från en klarblå himmel och eftersom solen faktiskt värmer nu så är det ett par plusgrader, jätteskönt!
Maken, han har fullt upp med skidåkning, visserligen på tv, men ändå..
Jag har varit och hjälpt äldsta dottern att städa lite i lägenheten, det behövdes inte flyttsstädas eftersom tjejen som ska ha lägenheten får ta den ett par veckor tidigare och då tyckte hon att dottern kunde lämna det åt henne , men man vill ju åtminstone städa kök och badrum ordentligt.
Nu ska vi, så snart det tillåter i skidorna åka över till dottern och fika, hon har visst gjort en kaka till kaffet och det brukar alltid bli gott, hon är jätteduktig på att baka (hon har inte ärvt det från mig..) och har en dröm om att någon gång kunna öppna ett eget litet café.
Ja, den som lever får se...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas hon ska trivas på nya stället!

    Och rätt gjort att kasta ut katten!!!



    Kram!

    2012-02-12 | 14:58:33
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ninni säger:

    Nä, nån måtta får det vara på vad katterna tillåts göra. Jag hade säkert slängt ut min katt också om han gjort så där.

    Här har det inte blivit så mycket gjort i helgen p.g.a. skidåkning och ishockey på tv:n. Eftersom även jag är intresserad och tittar på det så finns det ingen som fixar marktjänsten och då händer inte mycket som sagt var. Jag försöker sköta om så gott det går och har klämt in ett litet kakbak och en sockerkaka men då fick sambon laga mat minsann och det gjorde han.

    Ha en skön vecka.

    Kram.

    2012-02-13 | 00:35:11
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Hon/de trivs jättebra redan och det är ju synd att de bara hyr..

    Javisst ser du, kattkräket åkte ut så det sjöng om det, någon jäkla ordning får det va!

    Ha dé!/Kram

    2012-02-15 | 09:02:44
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Här var det lugnt i helgen, maken tittade ju förstås på skidor och jag gjorde minsta möjliga..

    Ha dé!/Kram

    2012-02-15 | 09:04:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula i pörtet säger:

    Haha, vi har tunna panelgardiner, vinröda, i sovrummet. De är helt perforerade! Små klohål överallt...tack o lov betalade jag inte mer än en femtilapp! Jädrans katter!

    Vilken glad överraskning med tvillingar i familjen, är det i Falun dom fortfarande bor?

    Kram

    2012-02-16 | 18:38:43
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: