Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ranelid igen då...

Kategori: Allmänt

..för det tycks aldrig ta slut...
Nu slås det upp med stoooora bilder i tidningarna hur Ranelid parkerat sin Jaguar (ja, det var visst tvunget att skrivas ut att han kör en Jaguar) på handikapplats uppe i Tällberg!
Det står inget om alla andra "kändisar" som faktiskt KÖPT sina handikapptillstånd, speciellt de som bor i Storstockholm...Jag minns ju hur det var då man kom på Pernilla Wahlgren och hennes dåvarande make Ingrosso (tror jag han hette) med att ha införskaffat varsitt tillstånd och hennes kommentar var att.."det är väl min/vår ensak"!!!!
Men, nu är det ju Ranelid som ska synas i sömmarna och visst, han var en skitstövel som parkerade på en plats som det klart och tydligt var markerat att man måste ha särskilt tillstånd för att få stå där, men jag undrar ju, är det en följd utav mobbningen av honom, eller..?
Ja, att man bemödar sig att slå upp det som en jätteskandal i våra största dagstidningar, det måste väl för sjutton finnas viktigare saker att skriva om!
Jag avskyr allt som har med elakheter att göra och när man mobbar , då är man elak!
Ute är det ett strålande väder, takdropp och snöras från taken.
Elvis, han höll på att hoppa ur skinnet idag då det small till som bara den då en hel massa snö och is ramlade ner på altantaket och jag hoppade högt jag också!
Men, nu så är det inte långt kvar tills våren annonserar sin ankomst, det ska ju bli varmgrader i flera dagar framöver enligt SMHI, fast de har ju haft fel förr förstås.....
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Tidningarna har för lite vettigt att skriva om. Det är ju sportlovstider och då är folk, även journalister, lediga...



    Kram!

    2012-02-21 | 18:35:08
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Man får ju hoppas att det beror på det, annars så..

    Ha dé!/Kram

    2012-02-21 | 22:24:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula i pörtet säger:

    Takdropp igår, snorhalt idag. Men visst, jag kunde sitta på farstubron i tre minuter innan jag höll på att blåsa bort!

    Efter att dom hyvlat vägen här igår skymtade jag lite asfalt, det var flera månader sedan!

    Kram

    2012-02-22 | 16:41:20
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, det dröjer nog inte förrän asfalten är helt framme och våren är här!

    Ha dé!/Kram

    2012-02-23 | 08:38:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: