Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vissa dagar...

Kategori: Allmänt

...tycker jag inte att jag gör annat än lagar mat..
Nu gillar ju jag att laga olika maträtter och idag har det blivit att jag gjort potatisplättar, (utav mos som blev över från middagen igår) bacon och lingonsylt.
Efter det gjorde jag en sorts Burgundisk köttgryta, kan ju inte säga att det är just en sådan eftersom jag aldrig gör efter recept.
Just nu står det en gryta med älgstroganoff och puttrar på spisen, den blir bra till lunch i morgon för dotter, "personen", maken och mig då vi flyttar lite kartonger och annat..
Köttgryytan är till lördagen och då är vi fler som ska äta.
Annars så har jag inte gjort så mycket idag, det är kallt ute och då blir jag väldigt stel och stelare blir jag väl eftersom det ska bli ännu kallare!
Elvis, han kom alldeles nyss in, han "gled" förbi mig utan en blick på mig och det beror säkert på att jag ropade på honom då han var ute i trädgården och gav en annan katt spö!
Han tycker säkert att jag ska sluta lägga mig i vad han gör...
Ja, ja, tonåringar..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ehum... till och med jag ska laga mat idag. Vad gör man inte för att få dricka gott rödvin?! ;-)



    Kram och go helg!

    2012-02-04 | 13:10:04
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag är övertygad om att din mat är god, kryddad med kärlek!

    Ha dé!/Kram

    2012-02-05 | 09:24:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Ja nog lagar du mat allt och den är säkert jättegod också. Blir ju rakt hungrig när jag är in och läser här hos dig. Det är ju bra för jag kan ju bli inspirerad också. :-)

    Skönt att inte Snoozen slåss med andra katter. Han har inte förstått det där med att slåss så han springer in om han hamnar i såna situationer.

    Kram.

    2012-02-06 | 23:53:28
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: