Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En riktig slappardag..

Kategori: Allmänt

...har vi idag maken och jag..
Nio kallgrader ute och inget speciellt på agendan, det gör ju att man kan ha en slappardag och kolla reprisen på "Stjärnorna på slottet" eftersom vi missade det i lördags.
Har inte tänkt gå utanför dörren på hela dagen och det känns så skönt!
Ska servera maken stekt fläsk med löksås till middag, det är väl det mest betungande jag ska göra idag...
Maken har burit in mer ved och fyllt upp vedlåren vi har på altanen och han har haft god hjälp utav Elvis, som säkert tyckt att husse varit lite "knäpp" idag då han varit och rotat på det ställe där Elvis brukar vara och leta "saker" att jaga...
Maken, han har även varit ute och gått på morgonen, han gör ju det nästan varje morgon tillsammans med en granne som även han är pensionär och som rastar sin dotters Greyhound varje dag.
Skulle kunna ge vad som helst för att kunna vara med, finns inget skönare än att vara ute och gå, men med kryckorna blir det ingen njutning precis..
Äldsta dottern och "personen" ska hyra ett hus inte så långt från oss så jag får väl börja med att gå dit, då kan jag ju vila innan jag ska gå hem igen, det blir nog bra!
Nej, nu ska jag ta och läsa en bra bok tror jag, ska det slappas så ska det!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Låter inte helt fel att få de nära och kära nära igen!!!



    Kram!

    2012-01-26 | 19:43:49
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Nu är ju inte Falun så stort, men de kommer att bo inom gångavstånd och det blir ju bra.

    Ha dé!/Kram

    2012-01-26 | 22:11:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Det låter skönt med en slappardag.

    Visst är det tråkigt att inte kunna ta en prommenad. Jag säger som du, med kryckorna blir det ingen njutning.

    Kram.

    2012-01-26 | 23:17:24
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Att gå med kryckor, det är allt annat än avslappnat och skönt, går absolut inte att jämföra med stavgång tex.

    Har tänkt mig en slappardag idag också, lika bra att passa på...

    Ha dé!/Kram

    2012-01-27 | 09:58:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: