Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sotar´n var hit idag...

Kategori: Allmänt

...och han klarade sig från att blåsa ner från taket!
Fy sjutton va det blåser här idag, värre än då "Emil" var i farten!
Vi har ju klarat oss från oväder hitintills, fast resten av landet varit väldigt drabbat, men nu får vi vår beskärda del..
Sotar´n kom i morse och det var samma som förra året, men då var han inte lika "snäll", han gnällde ju på än det ena än det andra då, fast vi nyligen hade haft en sotare här och kollat säkerheten.
Men som sagt var, idag var han "snäll" och gnällde inte på någonting!?
Elvis, han for som skjuten ur en kanon ut genom sin kattlucka då sotar´n satte igång sin dammsugare och sög rent i kakelugnen, det var faktiskt så att sotar´n fick sig ett gott skratt!
Fredagen den 13:e är det och även Tjugonde dag Knut så jag har börjat att plocka undan ljusstakar och bytt gardiner i köket, har skickat efter nya vita fina hissgardiner med både broderi och "spets", blev så bra så!
Nu ska jag göra lite gott tilltugg till maken och mig, han tittar på skidor på tv:n och jag sitter vi datorn..
Önskar alla en trevlig helg!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Trevlig helg önskar jag dig också!

    Kram!

    2012-01-14 | 12:30:43
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Hoppas du och Anna har en riktigt skön helg tillsammans!

    Ha dé!/Kram

    2012-01-14 | 23:29:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Du har väl fått en hel del tid vid datorn även denna helg då det varit skidåkning?

    Vi inhandlade ju en laptop och jag trodde jag skulle få sitta med den i vardagsrummet och dona medan sambon tittade på tv. Så blev det nu inte. Han sitter vid datorn och "tittar" på tv samtidigt och jag sitter i gästrummet vid den stationära datorn eller bredvid honom och tittar på tv... men hans humör har blivit bättre när jag sitter vid datorn. Jag som trodde han ville ha sällskap vid tv:n. Det var ju datorn han ville ha. Ack vad man kan bedra sig...

    Här sitter alla röda gardiner kvar men resten har jag fått hjälp att plocka bort. Sambon tyckte det var dags och då var det bara att hänga på när jag fick chansen att få hjälp. Hade jag tyckt vi skulle vänta hade jag fått klara allt själv sen och eftersom jag är så osäker på dagsformen så tar jag det säkra före det osäkra.

    Hoppas Elvis har vågat sig in efter sotarns besök.

    Ha en skön vecka!

    Kram.

    2012-01-16 | 00:25:33
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Min make, han är så "anti" mot allt vad datorer heter så jag får ha min ifred, han är nöjd om han får se på tv och då framförallt skidor..

    Helgen har ju gått i "skidans tecken" med alpint och skidskytte, fast han har ju varit sur på tv 4 som har hur många reklampauser som helst!

    Ha dé!/Kram

    2012-01-16 | 11:12:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: