Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vakna med halsont...

Kategori: Allmänt

...är inte så kul...
Javisst vaknade jag med halsont i morse och så känns det som om en förkylning är på ingående..
Inte för att det spelar någon roll att det är fredag, jag är ju "ledig" varje dag och har inga karensdagar, men ändå, det är ju helg..
Vi har inte så mycket på agendan i helgen, det är ju skidor på tv så då vet ju maken vad han kommer att göra, det blir väl ett tittande dagarna i ända kan jag tro.
Nästa helg måste vi vara kuranta för då ska äldsta dottern med familj flytta, maken som är "stor och stark" som lilla prinsessan säger, han är ju ett tillskott då det gäller att bära tunga saker, jag ska vara med dottern i huset och plocka in i skåp och lådor.
Det går ju bra, jag vet ju hur hon vill ha det..
Maten ska jag också stå för, tänker göra en Burgundisk köttgryta, den blir ju bara bättre om den får stå ett par dygn så den gör jag i mitten på veckan.
Vi blir en hel del som kommer att hjälpa till så själva flytten går nog på några timmar, det går ju undan om man är några stycken som kan kånka och bära.
Ute är det mulet idag, det singlar ner några enstaka snöflingor och det är bara omkring 3-4 minusgrader, ett ganska bra väder tycker jag.
Vi har inte fått speciellt mycket snö ännu i vinter, det verkar som om allt skitväder går förbi oss och inte gör det mig något, det får gärna bli vår nu..
Elvis, han är ute och busar med sin tjej just nu, de har verkligen roligt tillsammans, de jagar varandra upp och ner i äppelträdet, man kan nästan se hur de "ler"!
Jag tycker ju att det känns bra, att det finns åtminstone EN katt som han inte slåss med, då finns det ju hopp...
Ha dé!/tant raffa 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Och här är det magont! Det är inte mycket med oss idag...



    Kram!

    2012-01-28 | 14:03:29
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det positiva är ju, att det kan ju inte bli annat än bättre!

    Ha dé!/Kram

    2012-01-28 | 17:50:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Jag hoppas att det halsonda gick över och att det inte blev nån förkylning.

    Burgundiska grytor är så goda och blir ju bara bättre om de får stå och gona till sig ett par dar.

    Vi verkar ha rätt lika väder du och jag just nu. Men jag gillar vintern och vill inte ha vår riktigt än.

    Ha det gôtt!

    Kram.

    2012-01-28 | 22:34:49
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Det halsonda har gått över, men jag fick en dunderförkylning istället!

    Alla grytor vinner ju på att få stå och gona sig ett par dagar, men just Burgundisk gryta kräver nästan det..

    Ha dé!/Kram

    2012-01-29 | 15:42:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula i pörtet säger:

    Hej! Har Elvis fästmö? Va roligt, vad heter hon?

    Fläsk med löksås såg jag skymta förbi här, törs inte ens nämna det här hemma, maken längtar, han har inte fått stekt fläsk på snart ett år, hihi! Men nog sjutton tror jag det är dags, man måste få svulla någon gång också, annars är ju inte livet värt att leva! Ha en fin tisdag!

    2012-01-31 | 09:46:40
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Elvis har en tjej och hon heter Grynet och hon är jättesöt!

    Fläsk/löksås är en favorit i det här huset, riktig rejäl husmanskost.

    Ha dé!/Kram

    2012-02-01 | 14:34:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: