Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Åldersskillnad...

Kategori: Allmänt

...mellan farmor och mormor..
"Småttingarnas" farmor är här i Falun just nu, hon bor annars i Eskilstuna och vi pratade på förmiddagen idag, när vi satt med varsin "småtting" i famn..
Hon sa, att " ja, du får ju vara med längre än jag"..
Hur menar du då? Frågade jag..
"Jamen, du är ju så ung, jag är ju född -38", sa hon..
Vad svarar man på det?
Hon är 17 år äldre än jag, men hon kan ju överleva mig med massor av år!
Fast, jag har tänkt på det där med att få barnbarn, det kommer ju att bli färre som får uppleva just det eftersom det är så många som skaffar första barnet när de närmar sig 40-årsåldern..
Det är ju inget ovanligt alls idag att föräldrarna är mellan 35-40 eftersom många vill "göra karriär" innan de bildar familj.
Annars då..
Jodå, det regnar med jämna mellanrum, ibland regnar det konstant, men faktiskt så skiner solen just nu!
Det kommer inte att bli långvarigt, för himlen är alldeles blyertsgrå, förutom just där solen kan skina igenom..
Har väl aldrig varit så trött på vädret som jag är nu, allt regnar ju bort!
Inte kan man vara ute på "promenad" med elopeden heller, fast idag har jag köpt en regnponcho på Clas Ohlsson för hela 29:-!
Lilla prinsessan, hon har ju gått på simskola i två veckor, sista dagen imorgon, klädsim står på agendan och hon talade om för mig idag, att hon tagit 10 märken!
Jätteduktigt tycker jag!
Maken, han jobbar, så han jobbar!
Han åker iväg på motorcykeln kvart över sju på morgonen och kommer hem vid fyra-femtiden och jag kan tala om, att han är ganska "lättsövd" på kvällarna!
Känns ungefär som när han jobbade som resemontör, enda skillnaden är att han kommer hem varje eftermiddag och sover hemma.
Ja, man sliter inte på varandra i alla fall...
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Här har det just åskat och öst ner. Men snart kommer finvädret när min semester börjar!!! :D

    Kram!

    2012-07-12 | 15:37:54
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Blir inte klok på skitvädret som är!
    Ena stunden är det uppehåll och liiiiiiite sol och rätt som det är så öser regnet ner igen!
    Men, du ska se att det blir finväder nästa vecka!
    Ha dé!/Kram

    2012-07-12 | 19:31:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Saija säger:

    Eller så blir man farmor vid 35 års ålder! :)
    Men, jag bara älskar det, trots att det inte alls var planerat och lite av en chock. Men nu känns det så självklart att lilla sessan finns!
    Håller förresten precis på att bygga upp en hemsida just för oss mor- och farföräldrar, där det ska rymmas en massa tips, råd, länkar mm. Har du förslag på vad du vill se och läsa om så hojta gärna till! Kram Saija

    2012-07-19 | 17:16:11
    Bloggadress: http://saija.se
  • åsa säger:

    Saija:
    Hellre farmor vid 35 än vid 73-74!
    Inget ont om farmodern, men hon är kvar i "gammalt tänk"...det byts blöjor för ofta, matas för ofta, lungorna mår bra av lite skrikande...osv...osv...
    Nej, det är lite för gammalt och inskränkt beteende för min smak..
    Hör av mig...
    Ha dé!/Kram

    2012-07-19 | 23:10:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: