Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu är det nog sommar....

Kategori: Allmänt

...ett par dagar i alla fall...
Nästan 18 plusgrader ute innan klockan är halv sju på morgonen, det är nog ett tecken på att det kommer att bli en varm dag idag.
Har tänkt att jag ska städa ur bilen riktigt ordentligt vid åtta-tiden, kan ju inte börja allt för tidigt då jag har grannar som ligger och sover och jag antar, att de inte vill bli störda..
Igår var jag till Gävle en sväng, längtade efter min lilla Ture, som var hemma från dagis eftersom han var lite krasslig på tisdagen, men det var då inga som helst fel på honom igår!
Häftig liten kille det där!
Nu har han börjat cykla!
Visserligen med stödhjul, men ändå, han är inte två och ett halvt år ännu!
Det är en liten 12" cykel som maken och jag köpte till stora prinsen då han var liten och prinsessan har också lärt sig cykla på den, det är roligt då grejorna kommer till användning!
Förresten så fick Ture ännu en kusin igår morse, nu på faderns sida och även det blev en pojke!
Tänk, tre kusiner inom loppet av åtta dagar!
Hans små tvillingkusiner här i Falun är inte utskrivna från lasarettet ännu, de fick ju gulsot, så nu har de legat och solat, värdena hade sjunkit ganska bra igår så de fick "nattpermis".
Jag var hem till familjen igår kväll och kom att sitta med Julius i famnen hela tiden, fick även flaskmata honom (med bröstmjölk) och det sa bara "slurp" så var det slut i flaskan!
Han är ett riktigt matvrak den lille, fort ska det gå också!
Wilgot, han är lugnet själv, han har inte bråttom han inte!
Få se, om Ture med familj kommer ikväll, de ska uppvakta dotterns farfar som fyllde 85 år igår och Ture hade ringt och sjungit för honom, han sjöng " ja må leva, ja må leva...
Maken, han är iväg och jobbar, idag stod det husmålning på schemat, undrar när han ska orka göra något här hemma..
Ja, han ska jobba i morgon också, spelar ingen roll enligt honom att det är lördag..
Nej, nu ska jag ta mig en kopp kaffe till och sen så...
Ha dé!/tant raffa 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj oj, gammelfarfar måtte smälta när han hörde den sången?!

    Kramen!

    2012-07-06 | 19:16:51
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja!
    Hans moder sjöng ju "Du gamla du fria" för sin gammelmormor när hon fyllde år!
    Ha dé!/Kram

    2012-07-06 | 20:53:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Ha ha ha, Du gamla, du fria... Underbart! :D
    Kram!

    2012-07-07 | 11:33:57
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    När yngsta dottern var 4-5 år så tyckte hon att nationalsången var det vackraste som fanns!
    Hon gick och gnolade på den hela tiden...
    Min mormor, hon hade ju humor så hon tyckte det var en riktig hyllning till henne.
    Ha dé!/Kram

    2012-07-07 | 20:04:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: