Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Simskola...

Kategori: Allmänt

...har lilla prinsessan gått på i två veckor och idag ( i morse) var det avslutning.
Klockan 7.30 hämtade jag henne och så åkte vi upp till Lugnet och jag kan tala om, att det var då inte det bästa vädret, men eftersom lilla prinsessan är den mest positiva person jag känner så spelade det henne ingen roll, att det var +10,7 grader, fruktansvärt dimmigt och mulet, nejdå!
Klockan 8.00 var det upprop och uppvärmning och sen så var det bara att hoppa i spat med kläderna på eftersom det var klädsimning på schemat!
Är väldigt imponerad av den lilla tjejen, hon kan simma ryggsim, bröstsim och dyka och hon gör det väldigt bra, hon är ju inte mer än 7 år!
("Simfröken" sa, att hon varit otroligt duktig!)
Alla olika märken skulle ju köpas, hela 10 stycken a´ 25:-/st (hutlöst) och ville man ha en sån där märkessköld så kostade den 150:- men en sån behövde hon inte, för det finns redan i familjen, maken har en sedan urminnes tider och tack för det säger jag!
Inte klokt vilka priser det är och de vet ju, att alla barn vill ha alla märken de klarat av, så det är bara för föräldrarna att "pynta".
Men något som gjorde mig ganska irriterad, det var, att simborgarmärket, det var man tvungen att köpa i receptionen på Lugnet ( alla andra märken köpte man av "simfröken" ) och döm om min ( och prinsessans ) förvåning när damen i receptionen talar om, att de var slut!
Jamen, de har väl vetat om hur länge som helst, att det var simskoleavslutning idag!!
"Jag ska beställa nya, de kanske kommer i nästa vecka" sa hon...
Dåligt av Lugnet!
Fruktansvärt dåligt av Falu Simsällskap!
Att det blev jag som följde med prinsessan, det beror på att hennes småbröder inte vill "synka" sina mattider och Wilgot hade haft ont i magen på natten/morgonen, men jag var enbart glad att jag fick vara med och se, hur duktig mormors prinsessa är!
Vi avslutade allt med att åka till Donken och äta frukost!
Prinsessan, hon klämde i sig två pannkakor och en och en halv Hashbrown och en flaska äppeljuice!
Som hon sa, "man blir hungrig av att simma"!
Nu, ska jag göra varsin löjromstoast till maken  och mig, efter det blir det en ljum färskpotatissallad och kyckling..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilken duktig liten tjej!!! Klart man vill ha alla märken, så dåligt att de hade slut på simborgarmärket!!! :-(

    Kramen!

    2012-07-14 | 16:22:32
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, hon är jätteduktig!
    Ynkligt att det inte fanns märken att köpa tycker jag!
    Ha dé!/Kram

    2012-07-14 | 21:49:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula i pörtet säger:

    Trodde jag hade kommit fel då jag knackade på!
    Tänk vilken lycka för dig att få följa de små underverken dagligdags när deras livsvandring börjar! Så blir det förstås inte hela tiden framöver men just därför ska du passa på tycker jag! Numera när jag är i Falun är ingen av barnbarnen hemma...o ska dottern komma hitåt då får hon inte med sig några barn, ut på vischan, nänä dit vill de inte! Jo möjligen undantaget julafton,fniss
    Hur var det är de enäggstvillingar och liknar varandra?
    Vi har inga tvillingar i släkten,. därför tycker jag det är ganska häftigt
    Kram

    2012-07-16 | 19:46:36
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Wilgot och Julius är INTE enäggstvillingar, de är tvåäggs och så olika man kan bli!
    Ja, både till utseende och sättet, ska bli väldigt intressant att följa dem..
    Ha dé!/Kram

    2012-07-18 | 15:25:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: