Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Tortyr för feta barn"....

Kategori: Allmänt

...är all inclusivresor för barn med viktproblem..
Jaha, det kan väl vilken idiot som helst fatta!
All inclusive innebär ju att det finns något att stoppa i munnen hela tiden, fri läsk, efterrätter och pommes frites, det inser väl alla att det inte är bra!
Ja, ja,...vet ju vad lilla prinsessan livnärde sig på när de var på semester sist och det var väl inte det nyttigaste, men hon har ju inga viktproblem heller och modern tyckte att dessa få dagar så..
Annars så äter de små kungligheterna en varierande kost, grönsaker varje dag och frukt.
Men, fick prinsessan bestämma så skulle hon gladeligen äta pannkaka, plättar och våfflor för jämnan!
Lillprinsen Ture, han älskar alla frukter och bär och grönsaker det går i det!
Ture, han ringde till mormor idag, han ville åka tåg och han sa, att "sova kvar, torsdag, fredag"!
Så i morgon kommer Ture med moder på tåg från Gävle och kommer att sova kvar åtminstone en natt, det ska bli jätteroligt!
Idag är det väldigt kvavt här i Falun, det är uppehåll men mulet och jag hoppas att det inte blir regn, för det är cruising nere på stan ikväll..
Förresten, tittade på "Allsång på Skansen" igår och det första jag fick se, det var en kompis från Eskilstuna och hon fick även en mikrofon uppkörd i ansiktet och sjöng med i "Margaretha" och hon satt så till, att hon var med i bild titt som tätt, det tyckte jag var roligt!
Tittade även på konserten med Tomas Ledin och jag måste säga, honom gillar jag!
Vilket drag det var!
26.000 personer var det visst på Skansen igår!
Jag, som avskyr att ha mycket folk omkring mig, jag tänkte på hur det skulle bli efter föreställningen när alla skulle därifrån...hemska tanke!
Bätre att sitta hemma i soffan...
Nej, nu ska jag gå ut och plocka ner tvätten, det ser liiiite mysko ut på himlen...
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Det är svårt att variera kosten. Jag slarvar som 17 när jag är ensam. Det blir oftast bra lunch, men sen nåt skräp på kvällen, typ en chokladbit eller ostbågar. Tradigt att laga mat när man är ensam.
    Kram!

    2012-07-26 | 12:23:42
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Paula i pörtet säger:

    Hej, jag tycker det är så kul att se hur olika småbarnsmammorna är när det gäller mat. Vi hade ju Hasses äldsta dotter med Lucas här nu, och inte en barnmatsburk så långt ögat nådde! Vi som är vana från Melissa att de alltid har med sig färdigmat och dryck av alla de slag...medan denna nyblivna mamma står och lagar riktigt käk så hon vet vad hon stoppar i sonen! Mycket ambitiöst och bra, jag hoppas bara att det inte går till överdrift, dom har lite tendenser till överbeskyddande och så, men det blir väl lätt så med första barnet. Vad jag förstått så säger experterna att man inte alls behöver oroa sig om barn matvägrar till exempel, de får i sig det de behöver i alla fall. All inclusive tycker jag också är lite läskigt, men maken menade att det är så kort period så det spelar ingen större roll för vikten.
    Alldeles för varmt för mig nu, ska förresten hälsa på Vanessa imorrn, det var ett bra tag sedan.
    Ha det gott med alla småttingar
    Kram

    2012-07-26 | 21:21:08
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det ÄR tråkigt att laga mat till sig själv, fast jag har ju vanan inne efter makens frånvaro då han jobbade.
    Fast, nog hände det att jag fuskade och det rejält ibland!
    Ha dé!/Kram

    2012-07-27 | 08:11:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Har döttrar, som gjort båda delarna, de kom ju fram till att man kan kombinera hemgjord och färdigköpt, på så vis slapp de stå vid spisen förjämnan...
    Hoppas du får en gosig stund med lilla prinsessan Vanessa, hon som är fin som en docka!
    Ha dé!/Kram

    2012-07-27 | 08:14:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: