Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Så grönödiskt...

Kategori: Allmänt

..trött...
Kan inte förstå, att jag är så trött!
Varje morgon då jag vaknar är jag tröttare än då jag la mig..
Undrar, om det kan bero på mediciner jag äter, eller så är jag bara lat!
Vädret gör väl sitt till, det regnar ju vareviga dag!
Alldeles nyss så "sprack det upp" till en ny regnskur, fast det är inte mulet och grått utan riktigt ljust och solen gör tappra försök at ta sig igenom molnen och det är omkring 14-15 grader varmt.
Hoppas, att sommaren kommer efter helgen, då har väl alla skolor haft avslutning och barnen börjat sitt sommarlov.
Jag ska på skolavslutning imorgon, det är bra att de små kungligheterna går på samma skola och har avslutningen ute på skolgården alla klasser tillsammans och så får man sjunga "Den blomstertid", är det riktig sommar!
Äldsta dottern, hon är tjock nu!
Det är inte mer än dryga fem veckor kvar till beräknat förlossningsdatum och det är så spännande!
Undrar hur de kommer att se ut?
Kanske dottern kommer att få åtminstone ett barn med bruna ögon, hon har ju två stycken blåögda redan, hon är ju brunögd själv, efter sin mor..
Spännande är det!
Kan tala om, att jag har gurkor på G här på altanen, det är två stycken på tillväxt ( gurkplantorna heter även i år Sven) och jag har införskaffat två sådana, en "vanlig"gurka och en som blir lite kortare och knubbigare, fast det är ingen Västeråsgurka.
Det är faktiskt lite häftigt att skörda sina egna gurkor på altanen!
Kollade på programmet om "Östen med resten" igår och jag som inte varit så förtjust i dem har helt ändrat uppfattning, de är ju suveräna!
Ja, inte bara för att de kommer från Hudik, utan snacka om att vara musikaliska!
Nu ska jag ta mig ner i tvättstugan, har inte tvättat sedan förra veckan och har jag tur så kan jag hänga ut tvätten på tork mellan regnskurarna.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Verkligen spännande! Bruna ögon är fint, det har min Anna! :D



    Kanske du ska kolla lite värden du också, när du känner dig så där trött..???

    Kramen!

    2012-06-13 | 18:31:32
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, visst är det fint med bruna ögon..

    Fast jag önskade alltid att jag hade blåa när jag var yngre!

    Tror, att det beror på medicinen att jag är så trött, tur att jag inte måste iväg och jobba, det hade jag aldrig orkat.

    Ha dé!/Kram

    2012-06-13 | 20:43:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: