Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Siljan runt...

Kategori: Allmänt

...har vi åkt idag maken och jag..
Ja, inte bara vi, för det var cykeltävling och flera hundra stackars krakar som trampade på i 4 plusgrader och spöregn!
Är övertygad om att alla som pinade sig hade räknat med strålande försommarväder och inte det skitväder som var idag!
Har nog inte varit med om någon kallare inledning på Juni, det brukar ju vara över 10 grader varmt i alla fall, förra helgen hade vi ju 29,8 varmgrader i Falun, det är lite skillnad!
Vi åkte alltså Siljan runt och på Sollerön åt vi lunchbuffét på värdshuset Jugen Jon och det var jättebra mat.
Billigt var det också, 75:-/person för buffét, dryck, smör, bröd, kaffe och kaka och så är det jättetrevlig personal, det gör väldigt mycket!
Skitväder är det alltså och vi har tittat på "Morden i Midsomer" och just nu så bastar maken, jag ska göra varsin råraka med löjrom, det räcker för varken maken eller jag är hungriga på "riktig mat" till middag.
Tittade på finalen av Let´s Dance igår och jag säger bara det...Så duktiga de är på att dansa både Molly Nutley och Anton Hysén!
Nu vann ju Anton och det var rätt tycker jag, han var ett strå vassare..
Ikväll blir det att kolla "Mästarnas Mästare" och jag hoppas att Pernilla Wiberg vinner hela tävlingen!
En brasa ska jag ta och tända i kakelugnen, det har visserligen blivit lite varmare, nu är det hela 6 plusgrader ute!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hmm... Trodde att jag hade kommenterat här igår, men icke! Siljan runt i bil och med fint väder utanför skulle jag kunna tänka mig! :D

    Kram!

    2012-06-04 | 11:02:38
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, det kan jag verkligen rekommendera!

    Tyckte synd om cyklisterna ( över tvåtusen stycken) en del hade fått köldskador, det är väl inte vad man förväntar sig den 2 juni..

    Ha dé!/Kram

    2012-06-04 | 11:45:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula i pörtet säger:

    Hej, inte fick hon vinna fast hon förtjänade det den gode Pillan. Det verkade inte upplagt för att tjejer ska kunna ta sig ända i mål..

    Vi var långt ute i skogen idag när regnskuren kom, bara att knata på. Blöt inpå skinnet var vi både hunden o jag, men det kändes nästan lite skönt, hihi

    Kramen

    2012-06-04 | 15:49:34
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Visst var det synd att hon inte vann, men det är nog som du säger, inte upplagt för kvinnor..

    Här är det "peppar, peppar" uppehåll just nu, men himlen är möööörk så man vet aldrig..

    Ha dé!/Kram

    2012-06-05 | 12:41:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: