Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Wilgot och Julius...

Kategori: Allmänt

...heter de mina allra nyaste, minsta, bedårande små kungligheter!
Igår kväll klockan 19.24 kom "tvilling 1" och exakt på minuten två timmar efter klockan 21.24 kom "tvilling 2" till världen!
Är så stolt över min duktiga dotter, som jobbat så bra, det var visst ganska jobbigt med 2:an eftersom han låg i säte och det var dåligt med värkar, men hon klarade det!
En väldigt ororlig dag var det igår, dottern ringde vid 10-tiden på förmiddagen och sen dröjde det ända till 10-tiden på kvällen innan hon hörde av sig igen och då var det alltså klart och jag som är så fruktansvärt lättrörd, jag ulade och grinade så det stod härliga till, men det var ju glädjetårar!
Det känns ganska gôtt faktiskt!
Det där med "naturens lag", det är inte nåt jag gillar, inte på nära hand, eller "första parkett" kanske man kan säga...
Igår eftermiddag/kväll var det ett väldigt enerverande "kvillrande/skärande" ljud från trädgården och det visade sig vara en grävling (!) som slogs med en igelkott på våran tomt!
Jag säger bara...fy f-n va makabert det var och jag tyckte så synd om igelkotten som kämpade i timmar för sitt liv!
Grävlingen, han reagerade inte på någonting, vi kastade massor med saker på den för att den skulle släppa taget om igelkotten, eller åtminstone ge sig av från vår tomt, men inte då!
Jag är ju rädd för grävlingar och Elvis, han höll sig på behörigt avstånd, då var han inte så tuff inte!
Hade för mig, att grävlingar skyr människor och tätbebyggda områden, men....
Nu ska jag duscha och göra mig iordning och planera den här dagen, förhoppningsvis får vi besöka de nyaste små kungligheterna idag de äldsta kungligheterna och jag, det är ju väldigt viktigt enligt prinsen, att de får varsitt gosedjur från sina stora syskon, så det är väl bara att åka iväg och införskaffa antar jag...
Hoppas alla får en jättebra dag i solen, ja, det regnar inte här i alla fall..( kors i taket)
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Stort grattis till alla inblandade - när det gäller Wilgot och Julius!!!
    Kram!

    2012-06-28 | 18:53:07
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Tack!
    Har inte fått se dem ännu, men i morgon hoppas jag att det är OK, de har tillbringat första tiden på neontalavdelningen för Wilgot var lite tagen, han hade jobbigt att ta sig ut..
    Ha dé!/Kram

    2012-06-28 | 19:24:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga Magnusson säger:

    Grattis till er alla! Festligt att vi får barnbarn nästan samtidigt här och du får till och med två på en gång. Våran lille Bill föddes ju den 20 Juni.
    Wilgot och Julius var ju riktigt kungliga namn!

    Grävlingar är inte alltigenom människoskygga. Ibland finner man att de bor under huset om det är en gammal stengrund med hål i här o där. Stackars igelkotten! Men det måste ändå ta emot lite att bita över en igelkott. Visst var det så att man borde ha kol i stövlarna när grävlingen kommer, för han slutar inte bita förrän han hör att det krasar! ;-) Men det är nog en skröna.

    2012-07-01 | 11:00:55
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Ja, det skiljer inte många dagar mellan våra allra senaste tillskott!
    Du kan inte tro, vad han jobbade för att kunna bita "igenom" på igelkotten, det var en riktigt otäck syn!
    Har också hört det där om att man ska fylla stövelskaften eftersom grävlingen biter till det krasar, men vem går omkring med sånt?
    Ha dé!

    2012-07-02 | 14:52:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: