Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Influensan...

Kategori: Allmänt

...härjar visst för fullt här i Falun..
"Personen" har ju legat sjuk i influensaliknande symtom sedan i söndags och idag är det visst första dagen feberfri.
Påmönstringen som var aktuell, den blev det ju inget utav och nu är förhoppningen att det ska kunna ske på söndag i Rotterdam, återstår att se....
Prinsen som är hos fadern har visst även han feber och jag hoppas verkligen att han slipper influensa, pojkstackarn är ju smal som ett "spöregn" sen förut och är han sjuk så äter han ju ingenting..
Själv har jag huvudvärk (skryt) och det är fjärde dagen, ingen migrän för det vet jag hur det känns!
Har varit till frissan idag på förmiddagen och det var verkligen behövligt, såg ut värre än vanligt!
Det är ju inte billigt att gå och klippa sig var femte vecka, men det är något som jag unnar mig, för om man ska ha en kort frisyr, då gäller det ju att underhålla den också.
Ute skiner fortfarande solen, det blåser och är bara ett par tre grader varmt så det blir ingen "promenad" med elopeden idag utan vi stannar nog inne och kollar på en film istället.
Hoppas att alla får en jättebra helg!
Ha dé!/tant raffa


Kommentarer

  • Paula i pörtet säger:

    Just därför har jag inte kort frisyr, utan sådär lagom halvlångt/halvkort så ingen begriper att man inte klippt sig på några månader. Såg idag i min blogg att det var exakt ett år sedan jag klippte av mitt långa hår, själv tycker jag det var längre sedan..

    Snön har fallit idag också, nu stannade den till o med kvar på marken. Men men, det blir bättre så småningom

    Kramen

    2012-04-01 | 18:33:59
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag har också haft långt hår en gång i tiden, men trivs bäst med "snagg".

    Här är det blåsigt och kallt idag, ingen snö utan en blek sol som gör så gott den kan.

    Ha dé!/Kram

    2012-04-02 | 11:16:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: