Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vårdagjämning....

Kategori: Allmänt

...har det varit och det är +13 grader ute, kan man säga att våren är på väg då?
Det är inte solsken, men så pass varmt ändå, det är ju härligt!
Idag ska vi packa med oss fikakorg maken och jag och ta en "promenad", han har ju varit ute en timme på morgonen förstås, men han är inte bang han han inte, det är bara att greppa gåstavarna och nya friska tag!
Igår var vi ut en liten sväng, men det var inte skönt alls, det var riktigt gråkallt och det var varmt thé som gällde då vi kom hem.
Är lite fundersam över hur fort batteriet drar ur på elopeden, det ska ju räcka till 45 km enligt instruktionen, men efter bara en kortare tur så indikerar det på lågt och rött..
Maken tycker att jag är så negativ då jag säger, att jag inte alls skulle vara förvånad om det är utbytt batteri och vi fått ett gammalt, men det ska vi väl hoppas, att det inte är så..
(Så mycket som man blivit lurad under åren så är det väl kanske inte undra på om man tänker så som jag gör, även fast det är negativa tankar..)
Så, idag ska det testas ordentligt, batteriet är fulladdat, fikakorgen packad och maken och jag på ett glatt humör!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: