Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det har exploderat...

Kategori: Allmänt

...i naturen!
Tänk, att det kan bli grönt så fort, bara det kom lite regn och det blev varmare!
Vi har en stor hägg på andra sidan gatan och den är alldeles grön och full med knopp, det står inte på förrän den blommar!
Våren har ju verkligen "tvekat" i år och jag kan ju tycka att det varit riktigt skönt eftersom man på så vis fått njuta utav det skira gröna.
Hängbjörkarna är ljusgröna och fina, de andra två sorterna som jag kan ( häng och Ornäsbjörk) kommer säkert att bli gröna om ett par dagar eftersom värmen verkar vara på väg.
Maken är och jobbar idag, det var en "slappardag" igår eftersom det regnade i stort sett hela dagen, men som sagt idag är det målning igen och det kommer det att vara hela helgen, skylift är inhyrd så jag lär väl inte se skymten av maken antar jag..
Han var till tandläkaren klockan sju i morse maken och det innebar ju att han var uppe före tuppen (som vanligt) och han talade om att tandläkaren hade öppet mellan 07.00-22.00!!!
Snacka om att ha patienter!
För, det lär de väl ha?
Ja, inte är det billigt att gå till tandläkaren och få lite tandsten borttaget, nu slipade tandläkaren även till två tänder på maken också, ett jobb som jag anser skulle ha hört till den förra behandlingen (efterkoll), men maken är ju så "snäll"!
Sa, att nästa gång går vi till veterinären och får våra tänder skrapade, det måste ju bli billigare, för vilket jäkla ocker det är med tandhygienist/tandläkarbesök!
I förrgår var jag iväg en liten sväng med den inlånade elopeden och den fungerade bra, men jag har ju hela tiden i bakhuvudet att laddningen kanske inte fungerar som den ska och på så vis blir det lite "jobbigt" psykiskt, man är liksom rädd att man ska bli stående helt plötsligt och det är ju ingen höjdare!
Idag ska jag åka en runda och jag tar med mig laddaren ifall att...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag förstår inte att Sverige inte inför en vettig tandvårdsförsäkring. Vad är det för skillnad på tänder och övrig kropp, liksom?!



    Insåg också i morse att det har blivit så grönt...

    Kram!

    2012-05-10 | 21:52:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    Morning från ett regnigt o grått Norrala! Typiskt...jag är ledig idag...

    Hm...jag drar mig för att ringa käftis....men skulle nog behöva för jag har jäkligt ont mellan varven i en tand...fick ont när jag hade influensan och funderade då om det kanske hade med förkylningen att göra men det verkar inte så....hatar det här!

    Kramen!

    Ragnvi

    2012-05-11 | 05:57:59
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Håller med dig angående tandvårdsförsäkringen!

    Ja, visst har det blivit fint!

    Ha dé!/Kram

    2012-05-11 | 17:06:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Hoppas det inte blir allt för dyrt för dig, det finns ju roligare saker att lägga pengarna på..

    Ha dé!/Kram

    2012-05-11 | 17:07:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Här ska det visst börja snöa igen i morgon bläh ...

    Håller med att det kostar hutlöst mycket bara att rensa tandsten !

    Ha en skön helg, kram.

    2012-05-12 | 07:30:07
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Inte roligt då det kommer snö när man vill att det ska vara riktig vår!

    Hoppas snön försvinner snabbt..

    Ha dé!/Kram

    2012-05-12 | 11:06:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: