Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Förvånad????

Kategori: Allmänt

...Nej!
Ja, att jag är född med otur, det vet jag ju..
Fick ett brev från min läkare angående remissen till Sophiahemmet och deras Hyperhidrosavdelning, alltså en svettklinik.
Han hade skickat remissen till hudavdelningen här på Falu lasarett och de hade hört av sig till honom och talat om, att Hyperhidrosavdelningen på Sophiahemmet i Stockholm hade lagt ner och de rekommenderade mig att äta en viss medicin istället, 1-3 tabletter om dagen och jag skulle börja med den lägsta dosen för att sedan utöka...
Väldigt vanliga biverkningar är, muntorrhet, hjärtklappning och trög avföring!
Gissa tre gånger vad jag har?
Nu ringde jag till Sophiahemmet idag för att höra efter om det stämde, att de lagt ner Hyperhidrosavdelningen, men det har de inte!
Nejdå, det är så, att Dalarnas landsting inte subventionerar sådan behandling längre!
Visst kan jag få behandling, men då får jag betala själv och varje besök med behandling kostar 3000:-! 
Om det var subventionerat hade det kostat mig 300:- det är liiiite skillnad!
Det räcker ju inte med en behandling heller, utan det är ungefär en gång i kvartalet och då blir det dyrt!
Jag får väl vara muntorr, ha hjärtklappning och vara trög i magen och fortsätta svettas kopiösa mängder från huvudet och hålla mig från allt vad andra människor heter i fortsättningen också...
Så, jag är inte förvånad!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Och det finns inget annat landsting som Dalalandstinget har avtal med? Jäkla skit, det är som sagt en viss skillnad i kostnad för patienten...



    Kram!



    PS Jag läser ALLT du skriver också! :D

    2012-05-28 | 18:49:37
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det är bara Sophiahemmet som har den behandlingen, tyvärr!

    Ha dé!/Kram

    2012-05-28 | 21:05:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: