Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fredag och snö...

Kategori: Allmänt

...är det...
Det har kommit snö inatt, men jag tror ju att det kommer att försvinna till i morgon, för nu har det blivit ett par tre grader varmt..
Att det snöar i maj, det är ju inget ovanligt, men man blir lika besviken varenda gång!
Jag har inte planterat ut några blommor ännu, tycker att jag kan vänta lite med det...
Elvis, han är jättesur på maken och mig, han tycker nog att det är vårat fel att det är skitväder, han hade det ju så kul ute med alla humlor, getingar och flugor som han jagade.
Förresten, igår skulle vi "gå" en promenad maken och jag, jag med elopeden och maken med sina gåstavar, Elvis följde efter oss, men när det var för långt från hans revir då "skrek" han så mycket att maken vände och gick hem med honom!
Har jag sagt, att den katten inte är bortskämd?!
Det var väl fel för honom att vi försvann båda två, han har väl inte varit hemma de andra gångerna antar jag...
Nej, nu ska vi iväg och hyra ett par filmer, det är ju som sagt skitväder..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag bytte till sommardäck idag och verkstaskillen, som bor i norra länet, hade fått snö hemma. Här har vi hittills klarat oss...



    Kram och nu hoppas vi på sol och värme!!!

    2012-05-04 | 15:39:51
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Här har snön nästan försvunnit helt, så det finns hopp om bättre tider!

    Ha dé!/Kram

    2012-05-04 | 16:52:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Nu får vi väl ändå hoppas på lite vår, mina salladsplantor håller på att växa ur såningskrukorna och det är lammning ...

    Stackars lille Elvis, förstår att din man gick hem och släppte in honom :-).

    Sköt om dig, kram.

    2012-05-05 | 07:58:54
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Ni måste väl ha mycket att göra (ja, mer än vanligt) när det inte bara är mjölkning utan även lamning..

    Står nog inte på förrän det är riktig vår på Island också..

    Ha dé!/Kram

    2012-05-06 | 09:26:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: