Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sååååå underbart...

Kategori: Allmänt

...har jag haft det nu på morgonen!
Ja, ingen snuskig fantasi här, utan jag har varit iväg dryga timmen med min eloped *hjärtat* och det var så fantastiskt!
Nästan 20 grader varmt och när jag "drar på" så fläktar det så skönt!
Nu är jag inte riktigt nöjd med *hjärtat* ändå, för enligt vad som står om elopeden så ska jag kunna åka drygt 4 mil på ett fulladdat batteri, men inte har jag åkt mer än 3-4 km och strax innan jag var hemma på "min gata" så indikerade det att det var lite kräm kvar?!
Men, jag är ju nöjd på ett sätt och det är ju det att kunna vara ute och "gå" och kunna se, känna lukter, njuta av tex. liljekonvaljerna som är fulla med knopp, en del redan utslagna, DET är underbart!
Sånt som de flesta tar för givet...
Ja, idag var livet riktigt gôtt!
Ha dé!/tant raffa


Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Låter härligt, men jag tycker nog ändå att du ska prata med dem. Det är ganska stor skillnad på tre-fyra kilometer och fyra mil...



    Kram!

    2012-05-24 | 16:58:02
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, vi ska kontakta försäljaren..

    Ha dé!/Kram

    2012-05-24 | 17:46:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula i pörtet säger:

    Vad skönt det låter! Skulle definitivt behöva något som fläktade i ansiktet, puh puh. Jag gillar ju inte värmen som är nu, men stoiskt ska jag hålla ut, det är så få dagar om året!

    En baddräkt ska inhandlas idag, kan du tänka dig en värre sysselsättning? Det kan inte jag, men bada vill jag jue!

    Trevlig pingst på dej/Kram

    2012-05-25 | 12:04:50
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Vi är ju inte några värmeälskare varken du eller jag, men som sagt, det är ju inte så ofta..

    Fy sjutton för att prova allt som har med under/badkläder att göra, önskar dig lycka till!

    Ha dé!/Kram

    2012-05-25 | 14:50:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: