Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Shopping...

Kategori: Allmänt

Har jag ägnat mig åt idag..
Var till Borlänge och Kupolen på förmiddagen eftersom det var så tråkigt väder och vår lilla prinsessa fyller snart..
Inhandlade ett silverarmband med fina små hjärtan på och som jag vet, att hon kommer att tycka om och så en klänning, en långklänning i sommarmodell!
Hon har vid ett tillfälle sagt till mig, att hon tyckte att det verkade så skönt med en lång klänning på sommaren (?) och jag tänkte , att visst sjutton ska hon få en sån om jag hittar någon, vilket jag gjorde!
Efter Kupolen så var jag förbi ICA MAXI och handlade, självscanning, som jag tycker är en bra grej..
Döm om min förvåning, då jag skulle betala med kortet och det stod på skärmen att "personal måste tillkallas",  jag haffade en expedit som sa, att det var åldersgräns på essensen till sodastreamen som jag scannat in!?!?
Men varför är det åldersgräns på den frågade jag?
Det visste hon inte, men se åldersgräns var det!
Nu har ju jag passerat den åldersgränsen med råge, men ändå...
Kan inte annat än tycka, att det har gått för långt!
Maken, han har jobbat hela dagen, började klockan sju i morse, kom hem efter fem och åkte iväg för en stund sedan för att titta på ett målarjobb och så ska han jobba hos flyttfirman i morgon igen...
"Det ligger på" och det är ju tur, då kan ju jag ägna mig åt shopping!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Underbart! Åldersgräns på essens... Du får ta det som att du såg VÄÄÄLDIGT ung ut! :D



    Ha en bra helg!

    Kram!

    2012-06-01 | 15:57:37
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Visst var det väl otroligt löjligt!

    Det finns ju ingen som helst alkohol i essens till sodastream och om det var så, att det jämställs med energidryck, så tror jag ju inte att det finns någon som står och dricker essens?!

    Ja, jag ser nog väldigt ung ut...Hahaha!

    Ha dé!/Kram

    2012-06-01 | 19:20:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: