Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Novemberfredag...

Kategori: Allmänt

...är det..
Att det är november, det råder det ju ingen tvekan om, så mörkt som det blir redan på eftermiddagen..
Kallt har det varit här idag, men det ska visst bli varmgrader redan imorgon och regn förstås!
Maken, han är ute och jobbar så han är nog lagom stelfrusen när han kommer hem, får värma upp bastun så han kan sitta där ett tag och tina upp.
Äldsta dottern, "personen" och de små "prinskorvarna" flög till Tyskland igår, de är där och hälsar på en kompis som jobbar och bor där och de kommer hem på måndag, vilket innebär att jag är kaninvakt (som vanligt)!
Det hade gått förvånandsvärt bra att flyga med de små och jag hoppas ju att det kommer att gå lika bra hem...
Yngsta dottern med fästman flyger till Paris på söndag (tror jag att det var) för att gå på konsert med Jason M´raz, dotterns absoluta favorit och de blir kvar två nätter, inte klokt va de flänger och far!
Maken, han vill att jag ska kolla upp Jokkmokks marknad för maken är sugen på att åka på den och jag hänger väl med jag!
Men, det återstår ju att se hur man mår då, just nu är det inget vidare, men det blir väl bättre hoppas jag..
Tror, att det är det förbaskade vädret som aldrig kan bestämma sig, om det ska vara minusgrader eller inte!
Den här "jojotemperaturen" gör att jag blir väldigt dålig i lederna, det "ilar" i varenda led och nerv känns det som, inte alls skönt..
Det som retar mig mest, det är att jag inte kan göra det jag vill!
Hade tänkt börja med julklappsinköpen till barnbarnen, men jag klarar inte av att gå runt i affärer så det får vänta.
"Prinskorvarna" ska döpas i slutet på december och då ska det ju också vara presenter, men de kan jag skicka efter på nätet, finns massor med bra saker, inte bara dessa fotoramar i silver och bilar som är sparbössor, även de i silver, utan bra saker och jag  har bestämt mig för att de ska få varsin termos (?!) med ingraverade namn, jättebra att ha när de ska på utflykter!
Någonting mer blir det väl antar jag, men just nu är det krångligt nog att hitta på julklappar..
Lilla prinsessan, hon önskar sig en lavalampa i rosa och ett turkost badlakan, "det ska vara från här till dit" sa hon och visade mig och det innebar ett badlakan, inte en badhandduk!
Ja, få se då..
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hör blir det julklappsshopping via datorn, tror jag, för jag har ju också svårt att ta mig fram. Det är så himla irriterande! :-(
    Kram!

    2012-11-09 | 15:33:47
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Tack gode gud att datorn finns!
    Eller.....visst håller du med?
    Ha dé!/Kram

    2012-11-10 | 00:05:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: