Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Rasist...

Kategori: Allmänt

...är jag inte, inte ännu...
Men nu tycker jag att det börjar bli nog!
Sverige är det land som tar emot flest invandrare i hela Europa!
Jamen, har vi verkligen den kapaciteten, att kunna ta hand om så otroligt många flyktingar/asylsökande?
Vet inte hur många tusen till det är på väg till Borlänge...Alla anhöriga till de Somalier som redan nu befinner sig där ska ju få dit sina anhöriga och så är det ju alla Syrianer...
Vi har ju inte möjlighet att se till att Hildur eller Rutger kommer på toa om de behöver (med hjälp)...Ja, de är ju bara omkring 90-100 år och har bara jobbat hela sitt liv, betalat skatt och inte har deras jobb varit någon dans på rosor precis och det där med "yrkesskador", det ordet existerade inte på den tiden, man fick vara glad att man hade ett jobb och givetvis så "gav man allt"!
Att Sverige "binder ris till sin egen rygg", det är jag övertygad om och jag är innerligt tacksam att jag är så pass "gammal" att jag förhoppningsvis är död då allt kommer att gå "käpprätt åt helvete"!
Att våra barn/barnbarn inte ens kan få gå till skolan utan att bli mobbade, trackasserade och slagna utav våra nya "vänner", det gör mig vansinnig!
Att våra barn/barnbarn sen får höra, att " det är du som gör så att denna person beter sig så här eftersom du är lite otydlig i ditt sätt att vara?!?!
OCH....så är det ju så, att denna person förstår inte språket så bra så...
Men, va f-n!
Bor vi inte i Sverige och finns det inga som helst krav på våra invandrande flyktingar?
Ja, bara en så enkel sak som att man kränker och mobbar inte!
Nu vet jag att det finns många som kommer att reagera väldigt negativt, men varsågoda!
Kom igen då era egna barn/barnbarn blir utsatta, då kan vi ju ta ett snack!
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Eva säger:

    Jag håller med dig lillasyster!

    2012-11-13 | 00:30:40
  • åsa säger:

    Eva:
    Tack storasyster!
    Du vet ju vad jag menar..
    Ha dé!/Kram

    2012-11-13 | 09:38:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Mai säger:

    Fatta, om det varit tvärtom...att nån unge mobbade en invandrarunge....JÄKLAR, vilket ramaskri det skulle bli då. Då skulle minsann resurser sättas in omedelbart, för det får absolut inte förekomma i våra skolor....fy fan, jag spyr snart på vår flathet här i Sverige!

    2012-11-13 | 20:46:53
  • åsa säger:

    Mai:
    Ja, så är det ju tyvärr!
    Ha dé!/Kram

    2012-11-14 | 20:04:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: