Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Turebus"...

Kategori: Allmänt

...med moder ska jag hämta vid tåget om en dryg timme..
Det kommer alltså att bli en helg med lite "drag" i!
Ikväll blir det väl mest middag och lite busande med Ture och i morgon förmodar jag att det blir besök hos moster och tvillingkusiner, tvillingar som växer så det knakar!
De små kungligheterna har pappahelg denna helg, men det är julbasar på deras skola på söndag så då träffas vi och vår stora prins Elliot ska ha showuppvisning med sin klass, det ser jag verkligen fram emot!!
Det är alltid roligt på julbasaren för barnen är så stolta över sin skola och visar gärna upp den för oss vuxna, det är en väldigt gammal byggnad med mycket själ i väggarna och flera våningar hög.
Ute har det faktiskt varit soligt idag!
Det är ju tur, att det "varvar" lite mellan grågrå och lite klarare väder annars deppade man väl ihop totalt!
Idag har vi inte varit till katthemmet och hälsat på Morris, men igår var vi dit en liten sväng för vi skulle i alla fall till Borlänge ett ärende och han känner igen oss och igår slickade han maken på handen ett bra tag..
Känns lite spännande att det ska komma en individ som vi inte vet så speciellt mycket om och jag hoppas verkligen att han kommer att trivas!
Ja, jag har köpt hem "gottis"...kattgodis alltså!
Idag har maken tagit upp "kattmöbeln" (klösgrej) från förrådet och eftersom vi inte gjort oss av med den så var det väl meningen att vi skulle ha katt igen och så har vi gjort iordning en jättemjuk och skön "säng" till Morris, det är ju inte alls säkert att han vill ligga där, men tanken är ju god...
Nu vill jag önska alla en riktigt skön helg (även h*n som går i gårdarna och pratar skit om mig och MIN blogg!)
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Min äldsta dotter fick en kattunge som ganska snabbt tog sej ut på balkongen och ramlade ut från tionde våningen. Hon var helt otröstlig så jag skyndade mej att ta med henne till katthemmet och hon föll för en kolsvart snygg kille, nu är Ozzy nio år och en helt suveränt trevlig katt! Tycker det är så kul att ni skaffar katt för ni ska ha djur!!

    2012-11-23 | 22:30:02
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Å, det låter som en fin helg!
    Det finns folk till allt och många gillar att snacka skit även om mig och min blogg. Jag har fått höra att jag själv snackar skit på bloggen. Men... på min blogg uttrycker jag mina tankar och åsikter. Skit är sånt man snackar bakom ryggen. Att inte vuxna människor skäms!
    Kram på dig !!!

    2012-11-24 | 11:56:57
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT:
    Jo, det är nog så, att vi ska ha något djur att lägga vår kärlek på och en vuxen katt blir perfekt!
    Ha dé!

    2012-11-24 | 13:38:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Visst blir man trött på folk!
    Kan de inte skaffa sig ett liv istället...
    Men se skäms gör de inte, det har de inte vett att göra!
    Ha dé!/Kram

    2012-11-24 | 13:39:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Loka säger:

    Det finns alltid de som anser att de har rätten att förringa andra och förtala, det är otroligt vilka vägar endel går bara för att säga elaka saker. Vad trist att någon pratar illa om dig och bloggen. Se det såhär istället: du måste betyda väldigt mycket för att de ska orka säga elakheter.
    Om man inte bryr sig om vad någon säger som är dumt blir man heller inte upprörd.

    Sköt om dig vännen
    Kramar och stryker försiktigt på kinden

    2012-11-25 | 17:40:11
    Bloggadress: http://norrglimtar.bloggplatsen.se
  • åsa säger:

    Loka:
    Jag tror ju, att de personer som inte har annat för sig än att sprida en massa dynga lever ett väldigt "fattigt" liv och det är ju faktiskt synd om dem..
    Ha dé!/Kram

    2012-11-26 | 14:07:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: