Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

För 33 år sedan...

Kategori: Allmänt

..var det ett lika vackert höstväder som idag!
Hur jag kan komma ihåg det?
Jo, för då föddes världens goaste tjej!
Yngsta dottern fyller år idag och det kommer att bli de små kungligheterna och jag som åker till Gävle och uppvaktar.
Maken, han har så ont i ryggen idag att han går som om han "skitit på sig" och det är ju lika bra att han får stanna hemma!
Äldsta dottern vill inte att tvillingarna ska få en eventuell smitta om det nu är så, att Ture är väldigt förkyld, har inte fått någon "rapport" om det..
Julius och Wilgot ska få spruta imorgon, det är väl den de ska ha vid 3 månaders ålder och risken finns ju att de reagerar på den och får feber, då vill inte dottern att de ska vara förkylda också, det räcker som det är säger hon!
Igår for vi iväg till Rättvik och Rättviks marknad maken och jag, men jag säger bara det...va folk!
Det var kilometerlånga köer in till Rättvik och det var på tidig förmiddag!
Kan tala om, att vi åkte förbi, det var ju inget speciellt vi behövde införskaffa och bara det att hitta en parkering var stört omöjligt, om man inte vill parkera flera kilometer bort förstås...
Vi åkte Siljan runt istället och det var bedövande vackert!
Bäst att passa på att njuta, det står nog inte på förrän snön kommer..
Hoppas alla får en bra söndag!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Här är det marknad i morgon och på tisdag, men jag kan tyvärr inte gå dit och köpa strumpor och marknadskarameller...

    Hoppas din dotter fick en fin födelsedag!
    Kram!

    2012-10-07 | 21:12:22
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag tror att dottern var väldigt nöjd med sin dag!
    Tänker på dig och håller tummarna...
    Ha dé!/Kram

    2012-10-08 | 08:58:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: