Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Familjesidan"...

Kategori: Allmänt

....i morgontidningen kan ju vara väldig "läsvärd", åtminstone för en sån som mig, som kommit upp en bit i åren..
"Födslar och dödslar" sa min morfar att han kollade och jag gör ju detsamma!
Idag var det en dödsannons (ja, det var ju flera) och i den annonsen så hade de inte ett kors eller någon blomma, nej, de hade ett korsord!
Visserligen ett yttepyttelitet ett, men ändå!?
Min man, han löser korsord hela tiden, skickar in lösningar på löpande band och han vinner lottpaket stup i ett, visserligen inga vinster att tala om på dessa lotter, men..
Frågade honom om han ville ha ett korsord i sin dödsannons och det ville han inte!
Mycket konstigt har man ju sett i dessa annonser, men ett korsord, det tog priset tycker jag!
Idag har jag en Burgundisk köttgryta puttrandes på spisen och det serveras hasselbackspotatis till, vet inte om det passar, men jag blev så sugen på hasselbackspotatis....
Vädret har varit ganska bra faktiskt, ingen nederbörd och nu klarnar det upp också!
Få se, hur det blir nu i helgen, vi skulle ju till Gävle på söndag, men nu är visst Ture sjuk så det återstår att se om det blir någon tur dit.
Maken, han är iväg och jobbar men kommer väl hem snart kan jag tänka, det är ju fredag!
Nu önskar jag alla en härlig hösthelg, hoppas att det blir bra väder så att de som vill och kan tar sig en tur till skogen och plockar lite svamp.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ett korsord! DET har jag aldrig sett! Nej, jag vill nog ha ett kors och symbolen för den kyrka jag är med i, Metodistkyrkan.
    Vad skulle du vilja ha i din dödsannons? Bara nyfiken...
    Kram!

    2012-10-05 | 19:58:34
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag vet faktiskt inte...
    Är väldigt förtjust i G-klavar, tycker att de har så fin form och har en i guld på kedja runt halsen och hade jag tatuerat mig så hade det blivit en G-klav, så...
    Ja, man måste väl inte vara musikalisk för att ha en sån i annonsen, eller?
    Det skulle definitivt inte vara ett korsord!
    Ha dé!/Kram

    2012-10-05 | 22:17:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: