Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Kräftskiva...

Kategori: Allmänt

...ska vi på ikväll maken och jag..
Det är våra grannar som ska ha kräftskiva och vi blir en hel "drös" tydligen!
Omkring 22-24 vuxna och 6 barn, det låter väl bra!
Jag har en Västerbottenpaj i ugnen som vi tar med och så har vi rosévin med oss också, det bli bra det!
Just nu är det uppehåll och har så varit hela dagen, men enligt alla prognoser så ska det komma in regn till kvällen, som tur är så ska vi vara i ett stort "festtält" (som visserligen regnade ihop häromdagen, men det var ett skyfall utan dess like) och lite regn gör ju ingenting..
Jag tror att det kommer att bli hur bra som helst!
Har redan varit ute i vår trädgård och tänt ljus i en massa lyktor, för ska jag vänta med det tills det börjar skymma, då glömmer jag bara av det!
Måste ju få skryta lite om Ture...
Han har slutat med blöja och börjat med kalsonger!!
Tycker att han är duktig, han är ju bara 2,5 år men har väl det där envisa från mor sin...
Nej, nu ska jag ta ut pajen..
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas du inte har drabbats av kräftpesten idag, såsom jag gjorde efter vi hade haft kräftskiva... ;-)

    Ture var mig en duktig kille! :D
    Kram!

    2012-09-02 | 13:19:31
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det var en jättetrevlig kräftskiva och jag mår väl som jag förtjänar idag..
    Ja, visst är Ture duktig!
    Ha dé!/Kram

    2012-09-02 | 14:36:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga Magnusson säger:

    Kräftskivor är kul, hoppas det smakade och att skalen var lagom mjuka. Jag blir galen när de är för hårda så man nästan biter av de stackars tänder som återstår.

    Visst är liten Ture duktig!

    2012-09-03 | 22:08:27
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag är ju ingen älskare utav kräftor precis, men jag äter ju och då får de inte vara stenhårda i skalet!
    Ja, visst är han det!
    Ha dé!

    2012-09-04 | 09:19:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: