Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Intensiv lördag...

Kategori: Allmänt

...var det igår..
Vi drog iväg till Eskilstuna tidig förmiddag för att först uppvakta min lillasyster i efterskott, hon fyllde 55 år förra helgen och därefter var vi och uppvaktade min storasyster som fyllde 60 år!
 
Jättefint väder var det, solen strålade från en klarblå himmel, det blåste lite "snålt" men det gjorde ju ingenting.
Men, på hemvägen så var det ett riktigt "aprilväder", det snöade så ymnigt och så stooooora snöflingor att det var riktigt otäckt!
Mellan Säter och Borlänge kunde vi inte köra fortare än 40-50 där det var 110-väg!
Jätteläskigt var det!
 
Roligt var det att få träffa nästan alla syskon, brorsan och hans fru var sjuka så de var inte med, annars så var det fullt hus!
Syskon, barn,barnbarn och hundar!
 
Morris, han hade nog tyckt att det var tråkigt att vara själv hemma för han följde oss i hälarna som en hund när vi kom hem på kvällen och hungriga trodde han säkert att vi var också..
Ja, han kom ju in med en råtta/mus och lämnade till husse, det måste ju vara kärlek det!
 
Idag har vi ingenting ppå agendan maken och jag, det är skönt det!
Vädret är "sådär", solen har varit framme och det ligger snö kvar på marken efter gårdagens snöande, men det töar väl bort ganska snart tänker jag..
 
Det är ju trots allt april och med allt vad den månaden innebär, finns ju en orsak till att det kallas "aprilväder".... lurigt!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ja här kom det snö tyvärr också, trots att jag trodde att vi skulle slippa. På dan var det nästan som hagel, lite senare stora, feta flingor. Bara trist väder.
    Kram!

    2013-04-07 | 20:11:55
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Typiskt aprilväder, men det kommer en vår, det gäller bara att ha tålamod (vilket jag inte har)..
    Ha dé!/Kram

    2013-04-07 | 22:19:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Aprilsnö är fårajö, säger man här i Värmland. Och med det menas tror jag att det ger bra föda åt fåren, men jag vet inte säkert.
    Vägarna är luriga ett tag till och jag har inte bytt till sommardäck än. Väntar nog med det någon vecka i alla fall.

    2013-04-11 | 08:07:44
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Passade på att skifta däck nu eftersom maken åker till England på jobb och det blir ju dubbdäcksförbud nästa vecka..
    Ha dé!

    2013-04-11 | 21:50:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: