Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lära sig hålla käften...

Kategori: Allmänt

...kanske...
Ligger nog inte så bra till hos "personen" just nu..
 
Var dit en sväng på förmiddagen och Julius skulle sova, han är väldigt "mammig", men har ju en pappa hemma också, så dottern lämnade över Julius till fadern som TROTS att Julius skrek som...ja, han SKREK och fadern håller fortfarande på med den där jäkla Iphonen!
Jag kunde efter ett tag inte hålla käften längre utan sa, "lägg ifrån dig mobilen och håll pojken med båda armarna så han får känna trygghet så ska du se, att han lugnar ner sig"..
 
Hur jäkla arrogant, oförskämt, irriterande är det inte med dessa mobiler/Iphones som folk inte tycks kunna existera utan nu för tiden!
Stackars barn, de blir ju aldrig sedda för dem de är eftersom föräldrarna hela tiden ska kolla mail, facebook, tradera, blocket, hemnet, skriva "statusuppdateringar" och framförallt fota allt!
 
Ja, jag vet att jag låter som en riktig gnällkärring, men se det skiter jag högaktningsfullt i!
Vill bara att de små barnen ska få den uppmärksamhet de förtjänar och jag tycker att föräldrar ska minska sitt "beroende" utav mobilen, man behöver inte ha den i handen hela tiden!
 
Såååå...jag åkte därifrån innan jag skulle vräka ur mig något mer, vet ju att jag får ha åsikter, men kanske hålla inne med dem..
Fast idag så kunde jag inte hålla käften!!
 
Men, när jag tänker efter, så måste man väl kunna ta "kritik", fast det var ju ingen kritik jag framförde, utan ett tips/råd och jag tänker alltid på barnens bästa, har alltid gjort och kommer alltid att göra!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Som några jag brukar se när de är ute med sitt minsta barn. Inte ägnar vare sig mamman eller pappan åt barnet, nej, åt sin mobil.
    OK jag fotar massor med min mobil när jag är ute med minstingsbonusbarnet. Men that's it!
    Kram!

    2013-04-15 | 15:55:12
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Att du fotar då du och minstingen är ute, det är ju helt OK!
    Han är ju "självgående", det är inte ett barn under året och jag tycker småbarnsföräldrar idag är så respektlösa mot sina barn då de hela tiden har den där f-bannade mobilen i handen!
    En hel generation som inte blir "sedda"..
    Ha dé!/Kram

    2013-04-15 | 16:46:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • storasyster säger:

    Lilla syster! Jag kan inte heller låta bli att säga till när de inte ser barnet för att tekniken verkar viktigare. Men jag är ju mormor och svärmor, jag också ; )
    Kram!

    2013-04-15 | 23:49:31
  • åsa säger:

    Storasyster:
    Jadu, du vet ju hur jag är, svårt att hålla tyst, men de där jäkla mobilerna SKA INTE vara det viktigaste!
    Så respektlöst mot de små tycker jag!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-16 | 09:19:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Jag är fortfarande chockad varje gång jag träffar mina eller Hasses barn. När jag fotar dem när det är på besök visar det sig när jag tittar på korten att alla fibblar med en telefon, även de yngsta barnbarnen! Men jag fick knipa näbb av olika anledningar när mina barnbarn var små, annars hade vi blivit ovänner för livet, dotra och jag. Hon tålde varken att höra kritik eller goda råd. Jag bestämde så småningom att jag absolut inte ville att hon skulle avföra mig från sitt liv så jag tystnade. Men, vi träffades mera sällan därför att jag inte orkade knipa så ofta...hihi
    Nu är den tiden förbi, det var när de var små o hon ansåg att jag lade mig i...
    Idag får jag mer än gärna lägga näsan i blöt..
    Kramen

    2013-04-16 | 18:47:20
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Jag har bestämt mig, faktiskt idag, att jag ska inte vara tyst om jag anser att mobilerna "tar över", det är av respekt för mina barnbarn och jag skiter faktiskt högaktningsfullt i om de vuxna blir sura, det är ju i så fall ett tecken på att de tar åt sig...
    Eller?
    Jag kanske har fel, men det visar sig..
    Ska sluta "trippa på tå"!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-16 | 22:36:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga Magnusson säger:

    Du är modig du, jag lämnar nog aldrig synpunkter på mina barns förhållande till barnbarnen. Vet inte varför, men det har inte blivit så. Känns lite som om jag har svårt att sätta mig in i deras förhållande på något sätt o vill undvika konflikter på den korta o dyrbara tid vi ibland får tillsammans. Namnet Julius är fint, det är Bills andranamn.

    2013-04-17 | 05:21:07
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag kan förstå hur du tänker, men jag är ju mer en "del" av deras vardag och jag kan inte vara tyst när det gäller mobilerna!
    Är ju där nästan varenda dag och hjälper till, då kan jag ha lite "åsikter" också tycker jag och dottern, hon har inget emot det, det har jag frågat om, men hon bor ju inte där ensam...
    Ha dé!

    2013-04-17 | 08:50:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Doris säger:

    Ja du, ibland vill man ju säga något men ... Som Farmor vågar jag i alla fall inte säga för mycket, tror att det går bättre för en Mormor, eller ?
    Sköt om dig, kram

    2013-05-19 | 04:42:20
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här: