Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Söndag...

Kategori: Allmänt

..är det och alldeles nyss gick solen i moln!
 
Gårdagen var en riktig skitdag när det gäller vädret, snö och regn hela dagen och hela resan Falun-V-ås-Gävle-Falun!
Det blev ju en liten omväg på drygt 10 mil då jag åkte till Gävle efter att ha lämnat av maken i V-ås och flyget till England.
Han blir nog bara borta en vecka denna gång och det passar ju bra, eftersom det finns mycket att sysselsätta sig med här hemma i trädgården bara all snö försvinner.
 
I Gävle var det full hus, nästan som en "öppen förskola", det var Ture, Alfred (Tures kusin på pappans sida och jämngammal med twinsen), Elliot, Elvira, Wilgot och Julius och jag kan tala om, att ljudnivån var ganska hög mellan varven!
 
Ture, han blev så glad när "mormor åsna" kom!
Lite svårt det där med Åsa/åsna, men det gör inget att han säger fel, åsnor är fina tycker jag!
Kändes så skönt att få träff Turebus lite, han växer så det knakar nu och är ju en stor kille på 3 år!
Otroligt verbal och han tyckte synd om mig som ska vara ensam hemma när "moffa" är i England, men han skulle snart komma och hålla mig sällskap sa han..
 
Morris, han hade nog inte varit upp ur makens säng på hela dagen och följde mig som en hund då jag kom hem, ända tills han gick ut i mörkret och kom in med en livs levande råtta till matte!
Måste ha varit en "syn för gudar" när jag jagade runt den stackars råttan på nedervåningen, mörkt och eländigt som det var, men till slut så...
 
Talade om för Morris, att han får gärna föda mig, men jag vill att råttor/fåglar ska vara döda när han släpper ner dem på golvet!
 
Hackspetten var in på altanen och hälsade på nu på förmiddagen, den kom gående in via fönstret som jag har öppet lite eftersom det blir som en bastu på altanen då solen ligger på och den tittade sig omkring lite och gick sen ut igen!
Trevligt med lite besök och en jäkla tur, att Morris inte låg på sin vanliga plats..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ha ha, vilken sötnos! Mormor Åsna... En historia i min familj var när min pappa, febrig och sjuk, sa till sin mormor: Mormor, du ser ut som en apa! DET var inte populär på den tiden, typ 1930-talet...
    Kram!

    2013-04-14 | 11:47:55
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Apor är ju fina de med, men jag kan tänka mig hur det uppfattades på "den tiden"..
    Jodå, Ture har talat om HÖGT på dagis, att han mormor, hon heter minsann Åsna hon!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-14 | 16:32:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Ha ha...mormor åsna var lite fel förstås.! Men det är inte så lätt med uttalet när man är liten.

    Om det hade varit jag och råttan så hade jakten gått tvärtom, råttan hade jagat mig.

    2013-04-14 | 22:34:37
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag hade inte så många val, råttan måste ju ut!
    Ha dé!

    2013-04-15 | 09:01:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: