Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Vårregn"...

Kategori: Allmänt

..eller?
 
Ja, våren är ju här då det är plusgrader dygnet runt i flera dygn och så har det ju varit ett tag nu..
 
Idag är det torsdag och det spöregnar, vilket behövs, för trots all snö som legat kvar länge så är det väldigt torrt i marken.
Ska väl ge mig iväg ut och handla, men jag dröjer lite med det, har ju hela dagen på mig..
 
Till Eskilstuna har de åkt nu på förmiddagen, dottern, "personen" och twinsen, de kommer förhoppningsvis hem till Falun igen på måndag.
 
"Twinsen" ja...
Julius, han är för tillfället inte alls nöjd med tillvaron, han gnäller och gråter och är enormt mammig!
Annars så är han den där lille "tänkaren", inte alls så spontan som sin bror Wilgot.
Wilgot, han är familjens "pajas!
Så otroligt förnöjsam och lätt att aktivera och njuter av livet, med spring i gåstol och mat!
Han älskar mat, förutom blomkål och banan vilket Julius gillar skarpt!
De är så olika i ALLT!
Wilgot, han blir arg han om det är någon annan som sitter i mormors knä, då skäller han så det hörs minsann!
 
Har sagt till dottern, att Julius måste få ta mer plats, han försvinner lätt bakom Wilgot som är så intensiv och faktiskt mycket större än Julius.
Längre är han och väger mer, har större händer och fötter och han är stark minsann!
 
Julius, han är grönögd och ganska ljus i håret, precis som sin far, Wilgot, han är brunögd och mörkhårig, precis som sin mor!
Elliot och Elvira, de är blåögda och har mörkbrunt hår, så en av fyra fick bruna ögon och det är ju kul!
(Ett "arv" från mormor) Jag har ju bruna ögon och innan jag blev gråhårig så var jag väldigt mörk, så pass att en gång i en affär så frågade en invandrare från vilket land jag kom ifrån...
Ja, jag var ganska solbränd då också..
 
Få se, om jag ska hämta maken vid flyget imorgon eller på lördag, som vanligt så är det svårt att få klara besked av engelsmännen, men till helgen är han troligtvis hemma igen.
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Intressant, det där, att ett tvillingpar kan vara så himla olika både utseendemässigt och till sättet att vara... Man tror ju att det ska vara lika, även om de inte är enäggstvillingar.
    Kram!

    2013-04-18 | 18:43:06
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det finns inte ens "syskonlikhet" och det är faktiskt fascinerande!
    Men de är lika underbara båda två!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-18 | 21:34:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: