Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

...Ja, det kan man ju..

Kategori: Allmänt

..undra?
 
Det har hänt litegranna, makens kusin somnade in på tisdagen, han vaknade aldrig upp mer och det var nog skönt för honom..
Tycker så synd om hans fru som nu blir ensam, visserligen finns det barn/barnbarn (till honom) men...
Det är inte ens tre månader sen vi var på kusinens mors begravning, men hon blev ju väldigt gammal, det blev inte han..
 
I tisdags ringde Tures pappa, mågen alltså och undrade om jag ville ha lite besök?
Det ville jag ju såklart
De kom han och Ture, var kvar några timmar och det plockades svarta vinbär och klipptes gräs mellan regnskurarna!
Åt och fikade gjorde vi också och så lekte vi i lekstugan Ture och jag, jätteroligt hade vi!
Tänk, vilken snäll måg vi har, som kommer och hjälper mig med det jag inte klarar av att göra själv, han är guld värd!
 
I går (onsdag) så ringde maken och talade om, att han blir kvar i England till nästa helg och jag blev så besviken, för det var meningen att jag skulle hämta honom vid flyget på lördag, men så blev det alltså inte!
Jag drog iväg till Eskilstuna en sväng ( var sur ) för att få pussa lite på mina små prinskorvar och gissa, om de blev glada när mormor kom!
Det var en kamp mellan dem vem som skulle "ha" mormor och de var så goa!
 
Skor var vi och handlade åt dem, de ska ju börja på dagis ( förskola heter det, jag vet! ) och då måste man ju ha fina, bra skor och jag kan ju tala om, att det är inte billigt att ha tvillingar..
Nu brukar modern köpa det mesta second hand åt dem, men just skor ska man vara lite noga med tycker jag, speciellt då de är så små och nyligen börjat använda sina fötter att gå på.
 
Idag har jag varit ute med Elfrida två gånger, lika bra att passa på medan det fina vädret är, det ska ju komma in oväder redan ikväll enligt SMHI.
 
Morris, han har varit in till grannen på besök idag, eller...han har synat hela deras hus från botten till toppen!
När han var klar så satte han sig på deras trapp och "skällde" på Pernilla, som grannfrun heter för han ville väl ha mat antar jag..
Nu gillar hon Morris så det gjorde inget att han var inne hos dem, men Håkan, som mannen heter, han är allergisk mot katter...
Fast, han gillar också Morris och kelar gärna med honom om han kommer i närheten och sen nyser han ett tag efter det...
 
Har förresten pratat med en tjej på försäkringsbolaget idag och va roligt det är, när man känner på en gång att man "klickar", vi hade väldigt trevligt i telefon och jag hoppas ju att hon är lika trevlig då det kommer till ersättningsfrågan, man kan aldrig veta..
 
Nu ska jag gå ut och plocka ner tvätten som jag hoppas är torr, det märks att det är sensommarvindar ( inte höst för augusti är ingen höstmånad för mig ) det tar lång tid för tvätten att  torka, men det luktar ju så gott!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Och vilken tur att du har en stor familj så att du inte behöver känna dig alltför ensam! Men jag förstår om det känns trist med maken kvar i England.
    Tvätten förstår jag inte varifrån den kommer, men den ska även jag ta hand om nu (min, alltså!).
    Ha en bra fredag! Kram!

    2013-08-16 | 14:39:14
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, familjen är jag så glad över att jag har, gillar inte att de är så långt borta bara...
    Tvätt, det blir det och mellan varven mycket också, är tacksam över att jag har egen tvättstuga så jag kan tvätta när jag vill!
    Ha dé!/Kram

    2013-08-16 | 16:39:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: