Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Polisens semester...

Kategori: Allmänt

...verkar vara slut..
 
Just nu går det omkring två män i full "mundering" (alla har väl sett polisens tekniker på tv) på grannens och vår tomt och försöker hitta orsaken till hur det kunde börja brinna.
 
Jag hörde mumlande röster och blev lite misstänksam, för det är polskregistrerade bilar som smyger häromkring och det försvinner saker både här och där..
 
Nejdå, det var inga polacker, utan två polistekniker och de verkade irriterade då jag undrade vilka de var och jag förklarade, att vi grannar håller koll åt varandra, det har vi alltid gjort!
Ser eller hör jag något "konstigt" så kollar jag ju upp det såklart och befinner sig några på MIN tomt, då har jag ju all rätt i världen att ifrågasätta tycker jag!
 
Länge har de varit där nu och eftersom de har skyddsmask (gasmask säger jag, men det heter ju inte så längre) så blir det ett "mumlande" som låter lite...
 
Nu hoppas jag att de kommer fram till orsaken och att vi får ta del av resultatet.
Man vill ju trots allt ha reda på vad som utlöste branden, om det var ett elfel eller om det var någon som tuttade på!
 
Avspärrningen tar de väl bort och då kan byggfirman börja med renoveringen av loftet, vill ju att de ska komma igång innan höststormarna...
 
Idag är det ett skönt väder, mulet och 15-16 grader, perfekt!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Otroligt konstigt att de beter sig så som att DU är konstig! Hur ska du veta vilka de är om du inte frågar och får svar?!
    Kram och BRA att du frågade!!!

    2013-08-08 | 14:57:55
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Sura människor, det kommer man visst inte undan...
    Jag tror att de var sura för att semestern var slut!
    Flera timmar var de här och en reporterbil gled förbi så man undrar ju?
    Ha dé!/Kram

    2013-08-08 | 15:49:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: